Charterfeber

på Tv3.

Norska hela bunten tror jag, inte sett det förr.

En gammal gubbe som har dragit med sig sin ännu äldre mor på 81 år utomlands.
Den stackarn sitter där framför kamerna och bli upp passad av sin "Curling" son.
Inte bara förälrar som kan vara curling är nu bevisat.
Hans mor som verkligen ser ut att lida, sitter där i värmen med ett falska leende på läpparna, äter varken upp mat eller uppskattar sin sons beteende. Men jag förstår henne.

Han har säkert tjatat på sin mor att hon ska följa med, och för att få slut på alla dessa vinklar och  tiggande om att hon ska följa med, så ger hon upp och åker.

Hon sitter nog där dagarna i ända, svettas framför en fläkt i skuggan och drömmer sig bort till de harmlösa bingospelen hemma i Sverige.
Man ser sorgen i hennes ögon, ju fullare hennes son blir framför kameran, att hon vill hem varenda sekund.


Det är tragiskt, men dock roande för en annan som slipper vara på plats och slipper se allt "in real life" hur folk förändras bara för att dom byter land.
Jag har dock oxå sett hur folk blir anorlunda när dom vistas i ett annat land. Jag vet att det ända positiva med att vistas i ett annat land, är att man kan säga vad man tycker och tänker högt och tydligt och vara 95% säker på att den omtalade inte fattar ett jota. Värre blir det dock när det visar sig det motsatta.


Nä nu är det dax för kvällens penicillin och sen sova igen? Är helt slut efter förmiddagen.
Juste jag fick julklapp från jobbet oxå! Haha och jag har redan öppnat x]
Massa choklad, usch! Choklad med apelsinsmak, marsipanchoklad. Nej tack! Men tack ändå, eller vad man ska säga...



-TjING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0