"Jag vet att jag inte är nån skönhet eller så, om du lämnar mig kan jag väl det förstå. Vad har jag att ge dig som ingen annan har. Jag är ingen särskild medans du är underbar"

Jonas Gradell  Den låten snurrar runt i mitt huvud dagligen, varaje minut, varje sekund...
En otrolig saknad lämnade han efter sig, mattes älskling...Brutus


Natten var hemsk, hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Maina hämtade mig 4 i natt. Fick en citadon
(?heter det så..) och så sa hon att ja den här kommer du somna gott på.

Nej, jag somnade då inte...Spänningarna i nacken som uppkommit då jag endast kunnde hålla huvudet snett ner mot axeln avtog väl. Men jag satt där på sängkanten och väntade på att jag skule bli trött eller nått. Men icke!

Innan jag ringde maina så ringde jag sjukvårdsupplysningen för att fråga hur mkt panodil man fick ta och hur många timmar emellan det skulle gå. Och så sa hon:
-Ja du måste sitta upp hela tiden  Sa hon
-Ja va fan, tror du att jag kan göra nått annat eller?...  Sa jag
-Nä, men om du svimmar av smärtan så får du ringa igen och sen skickar jag dig till akuten så du får smärtstillande...   Sa hon
-Svimmar? är du galen, jag är fan i mig smärttålig så när jag börjar svimma av smärta så kan jag lova att jag inte klarar av att ringa ens... ************(Massa svärord och var riktigt otrevlig)   Sa jag

Jag var tvungen att försöka andas mellan varje ord pga smärtan så det måste ha låtit rätt roligt när jag vart arg och började svära å ha mig...

usch jag var så förbannad, och i morse så räknade jag timmar, minuter som kändes som åratal! Ringde först Ullvi-Tuna, dom kunde inte hjälpa mig utan hon sa att jag skulle skriva upp mig på en väntelista om att få bli listad där, det som hör till var att det var ett halvårs väntetid!

Jag vart tokig, så jag ringde till Carema, som är privat ägd mottagning. Jag förklarade att jag blivit nekad på Ullvi-Tuna och visste inte vart jag skulle vända mig nue... Hon svarade:
-Ja du måste ju vara listad här, för annars får vi inte hjälpa dig. Om du inte är dödligt sjuk
-Men vad ska jag göra då? jag har så förbannat ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen...Och om jag hade varit dödligt sjuk så hade jag väl förfan åkt till akuten och inte ringt dig!
-Ja du får väl ta bussen eller tåget till Västerås där du är skriven så hjälper nog dom dig.
-Så om du hade varit jag, hade du satt dig på en skumpande bussjävel i 50 minuter och kolla "utifall" dom vill hjälpa dig?

Det vart tyst i telefonen och jag la på....

Ringde sedan till den sista mottagningen som fanns att få tag på, Byjorden, där svarade en sköterska:
-Ja kom hit så ordnar vi det här...

De orden var som ängla ord i mina öron, fast jag knappt hörde vad hon sa....Det visade sig när jag kom dit att jag inte alls var listad i västerås heller, utan i Surahammar!
Varför jag inte varit listad i varken Sala eller Västerås fanns det ingen förklaring till. Men Sura var jag listad hos ivf, det är ju sen jag bodde i Ramnäs.

Fick komma till Dr.Weygler(?) och nu går jag på smärtstillande och penicillin. Han fick inte heller hjälpa mig egentligen men tyckte väl som jag att reglerna var vridna. Så nu tillhör jag Byjorden, han hade humor men det uppskattades väl så där av mig när jag skulle fylla i alla papper. Var mest sur och grinig, och det hade han väldigt roligt åt.




Allt på en gång, säger då det... jag vart mäkta förvånad av mig själv om vad jag sa och kastade galla på de otrevliga sjuksköterskor som inte ville hjälpa mig. Det förtjänade dom!  Men Tack Byjorden!



Det var min natt och morgon det...


-TJING

Kommentarer
Postat av: Kängan

byjorden is the shit :P

2008-12-14 @ 20:40:35
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se/
Postat av: Tessan

Lätt! De ända som tog emot mig jue x]

2008-12-17 @ 12:32:39
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0