Den gamla skivan som på ett konstigt sätt har för mkt makt för att kastas...

...ska sova och sätter i en "ny" skiva som jag hittade från Ösby tiden...

Shiet va mkt minnen, både bra och dåliga. Nu kommer jag verkligen inte kunna somna. Vissa låtar gör mig bara så glad!
Helt otroliga minnen från den tiden då allt var så långt borta men ändå så nära, studenten, vännerna, sammanhållningen, festerna som aldrig tog slut, uppesittar kvällarna, alla statyg...

Vi var verkligen som en familj på den tiden. Kommer aldrig glömma den dagen då jag och kängan tog oss i kragen och vidgade våra vyer och vågade ta oss upp till elevhem O!
Där vi möttes av världens uppror, hus i helvete ordagrant! haha...
Sanna stod i en dörr och Sandra vid sin dörr och dom skrek åt varandra som två upprörda kalkoner... haha!
Jag och kängan stannade vid entrén å bara kollade på varandra innan vi garvade och gick till O:s vardagsrum där Frida,Jocke och några fler satt...

Det var nog första gången jag snackade med Frida, fick då oxå reda på att hon hette Morsing och inte Marsvin i efternamn, asgarvade ju på alla upprop för att jag trodde hon hette Marsvin i efternnamn... jäkla oflyt hela tin... ;)

Kommer heller aldrig glömma den kvällen då det verkligen var dött, jag hade piss tråkigt och startade ett matkrig på kvällsfikat. I det ögonblicket som jag tröck upp en macka med massa med smör på i nyllet på Jocke så kunde jag aldrig ana att han skulle bli En av dom som betyder mest för mig :)


Trodde aldrig från den dagen jag började där, liten och rädd, att jag skulle finna så många underbara människor som verkligen betyder nått för mig. Helt otroligt, alla hade verkligen olika bakrunder, så intressanta och på nått sett ändå neutrala. Dom som ville fick "börja om sitt liv" och dom som var udda fick vara udda. Ingen dömde en efter sitt förra liv, eller ja ivf de flesta...


Jag saknar verkligen tiden från förr, den som föll fick alltid hjälp att resa sig igen. Då jag lärde mig att lita på människor igen... Så lite tankar som tog ens tid från ens hjärna tillskillnad från nu...

-Fantasy take me out of here, becous I cry cry cry to the the day i die... 
Jag förstörde det, jag vet. Men jag visste inte bättre på den tiden. man ska inte tänka i Om-tankar, men ibland så slår det det mig att saker och ting hade kunnat varit anorlunda. OM jag inte varit så jäkla naiv och tagit livet med en klackspark!



Ösby Power måste upplevas för att få förståelse


Vad som än händer så vet Ni att jag skulle hoppa framför ett tåg för Eran skull, betyder <3


-Slut på nostalgi för i kväll dax att sätta om skivan och försöka sova.



Glad :)


Kommentarer
Postat av: frida

Vill ha tebax "Ösby" :/

2008-11-17 @ 18:18:54
Postat av: Tessan

Mh ja me:)

2008-11-18 @ 09:44:24
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0