Den nya hulliganlagen

Kollar just nu på 3an Insider där det diskuteras om den nya hulliganlagen. Tessan ler och tänker, "Och dom tror att all misshandeln kommer stoppas?"

Dom påstår oxå att det är de mest kriminella som inte åker fast och det är dom som ska stoppas genom föranmälan till matcher.

Hur många av de värsta hulliganerna är där för att kolla på matchen? Dom står ju för fan utanför och väntar på "höjdpunkten"!
Skrattretande, dom vill ta fast de kriminella och att klubbarna liiiider av all uppståndelse efter matcher osv...



Det dom missar är att Kriminalitet är som en egen lite verksamhet där det finns oskrivna lagar, en anorlunda form av försäkringskassa och även lojalitetsprov som binder en för livet...
En kriminell hjälper altså en annan kriminell, om en blir sjuk eller bryter armen eller nått så klarar dom sig alltid om de har bidragit till kassan dvs.
Allt i den "branchen" bygger på tillit och man får bara en chans. Ett misstag och det resulterar i En Ståplats i Östersjön!


Kriminaliteten skulle jag kunna snacka om i evigheter, det är nått som verkligen intresserar mig. Nästan farcinerad över att "alla vet att det förekommer men blundar för problemen" och tror "Sånt försiggår inte i Sverige". Jag vet, jag tror, jag funderar.... Nog bloggat för annars kommer jag sitta här och skriva till i morgon bitti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0