Cykelturen till Uttersberg

Igår var jag och Ahlström riktigt hurtiga och tog cyklarna ut på riktig utflykt!


Med glatt humör så käkade vi frukost på Klingas i stan och sen började färden. Vi hade ett kanon väder verkligen.
Hur fint som helst var det att cykla och alla efter vägen var trevliga å hälsade glatt :)  Efter 3.5 mil så var vi framme, vi åt glass och badade brevid herrgården.
Årets första dopp! (vi stod och velade om det verkligen var så smart att bada när man hade kommit i till knäna...

Sen började färden hemmåt igen. Man fick rätt ont i arslet eftersom ingen av oss är van att cykla så pass långt men efter nån mil var kännseln bort och våra sista krafter började ta slut.

Vi pausade i gisslarbo på en brygga, där kom över tröttheten!
-Vad heter barba pappans son?
- Åh va pigg jag är...NOT
-Om man sätter vattenmelon i halsen, drunknar man då eftersom den innehåller 99% vatten?

Extremt torr humor som ivf jag skrattade mkt åt! Vi missade även sista biten på KUJ-banan då vi plötsligt var i kolsva. Men men ännu var humöret på topp!

Efter Åsby, ca 5 km hem så började det tryta ordentligt. Alla muskler i kroppen började strejka, tankarna om att få sitta ner på en mjuk fotölj började fantiseras om.  Och DÄR! äntligen såg vi ströbohög! Wiiehooo! Vi klarat!! :D



Vi cyklade hem till ahlström, tog bilen till affären och sen grillade vi och drack vin. Underbart med att äntligen få äta ngt!


Cyklade sedan hem (vilket var bland det ondaste jag gjort) och hoppade in i duschen och sen somnade som en stock!



Jag ska ladda upp lite bilder från igår när jag hittat sladden till telefonen:) 





Nu ska jag ner på stan när bokia öppnar och fixa lite mappar till alla ränkingar så det blir ngn ordning på dem :)
Sen får vi se vad dagen har att erbjuda för nånting!



-TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0