Tröttsamt

Nummer ett: Jag tycker att det är FEL att med visionerna att ha inne katt. Lika normalt är det att lära en hund att gå på tidning och kissa och bajsa hela sitt liv.

Ja jag har Nattis som inne katt. Hon skulle avlivas och jag är trött på att djur avlivas bara för att de inte passar in. (Hon kom inte överens med de andra katterna) MEN jag skulle ALDRIG i hela mitt liv köpa en katt unge och ha den inne hela livet. Utan skulle endast köpa en om jag visste att den kan vara ute oxå!

(Samma som i höstas när jag hittade hamstern. Inte fan är jag en hamster älskare för att jag tyckte synd om den och tog in den. Nej jag är så förbannat trött på alla människor som köper djur - tröttnar - avlivar - gör sig av med dem - osv. Fick ni aldrig lära er ta ansvar som små eller?)


Nej jag är absolut ingen katt älskare och har aldrig varit det heller, det kan dom som verkligen känner mig intyga. Ni som trodde annat känner inte mig.


Många, allt för många där ute som påstår älska sina katter och säger att dom gör allt för dem? Har du ens din katt försäkrad?


Nattis är för gammal för att göra till ute katt, det ska präglas som små precis som med hundar. Och om man skulle släppa ut henne nu så skulle hon antagligen bli på körd. Hon får bo hemma hos oss tills hon dör. Men bara för det behöver jag inte ÄLSKA katter.



Så nu ska jag göra som alla kattälskare att - "Älskar inte DU hästar, så förstår jag INTE DIG"
Jag bemöter eran idioti med idioti. '





Hade ni frågat för 1 år sedan hade jag ändå tyckte att det borde vara olagligt att stänga in katter i små lägenheter och ge den 20x30 cm att bajsa och kissa på. GUD VILKA SNÄLLA MÄNNISKOR NI ÄR! Va fan får ni inte ens dåligt samvete? Jag tänker på det ofta att det är fan synd om Nattis som inte får springa ute och jaga, det som hennes instinkter säger till henne


Katter ska väl ha samma rättigheter som en hund att få komma ut? "Nej nej min katt är van sen den var liten att vara inne, dååå är det ju heeelt okej..."


Tänk vilket J*vla liv det skulle vara om man gjorde så med en hund!

Kommentarer
Postat av: Therése

Det ökar med innehundar i Stockholm, så det är på väg åt samma håll där också. Väldigt intressant att följa den utvecklingen!

2010-11-02 @ 13:37:48
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: Tessan

Det är ju helt jävla sjukt! Idioter som tycker att det är okej. Folk skulle se hur underbart era katter har det så skulle dom se hur bra en katt SKA ha det!

2010-11-02 @ 14:32:25
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: moa

och jag som bor på ett ställe där det finns miljontals katter, och alla är ute katter, tycker ju då lite annorlunda :P Fast i grunden så håller jag med dig att dom måste få utlopp för sina instinkter!

Men katter dom slåss, dom går in på andras tomter och pissar, skiter i sandlådor osv. då tycker jag att kattägarna får väl ta lika mycket ansvar som hundägarna! Katter blir nästan lite som en "latmans hund". Men då får man ju gå ut me sin katt varje dag, och de skulle väl kanske inte vara så populärt :P För att bara vara inne hela livet, det kan ju inte vara så kul liv direkt... :/

2010-11-02 @ 20:23:57
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

tack ;)



Ja, jag håller med. Nu var det mest ett exempel, vi har inte ens sandlåda haha xD Är bara så irriterad på att kattägare inte behöver ta lika mycket ansvar som hundägare. Men klart katterna ska få leva ett bra liv dom med. Undra bara vad som skulle bli bäst för alla :/

2010-11-03 @ 11:55:30
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hur kan du sitta och skriva så om andra människor när du själv har en innekatt?

2010-11-08 @ 13:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0