Miljöträning på Kopparbergs maknad

Ja i morse for vi dit. Dåligt väder så täcket åkte på på Helmer (han brydde sig inte ett jota om det). och själv vart det regnkläder för mig.


Jag måste bara berätta hur korkad/glad jag vart idag! Är så tok  stolt att ni kan inte ana!


Efter ett tag så kände jag att det var dax för Helmer att få ta en paus från marknaden och jag tyckte att vi skulle dra oss undan allt folk då det blir många intryck för en liten 13 veckors valp.

Vi kom utanför och då gick jag emot stationen, "DAMN! Trottoaren är full med folk och med bilar på ena sidan och en lång kö på andra sidan av oss. Hur ska jag agera så det inte blir massa slit och dragandes för att inte vara ivägen och att Helmer inte känner sig stressad?"

Hur fan ska jag fixa detta? Men så kom jag på...
...att på hemma plan så har vi gått fot med ögonkontakt max 2-3 meter, men jag gjorde en chansning.


Kön med skrikande barn, hundar och tanter som sa med pip röst" Åh sicken söööt liten vaaaalpiiiis" (Ja ni hör ju själva att jag vart osäker på om han verkligen skulle klara detta med alla dess störningar) Plus att kön var 10 meter lång!


Jag tog kontakt precis som om vi vore hemma, gjorde fot tecken och så gick vi...



Jag var nog markadens stoltaste valpägare ska ni veta!

Han gjorde en klockren fot och stördes inte av ngt, inte en ända gång han avböjde från ögon kontakten. Åh det verkligen värmde i hjärtat och han fick en riktig mys stund (som för övrig är det bästa han vet) efter det.

Helmer är verkligen en valp och får vara det oxå. Självklart glömmer han bort sig/testar gränser precis som alla valpar gör och ska göra. Han kan få för sig att hitta på rakartyg, bli ett monster, kamphund, snor unge ja listan är lång vad man kan kalla dem när dom har sina tok ryck! ;) Ibland får han knäck i öronen när massa löv blåser förbi, ibland drar han till i kopplet fast han vet att man inte får, ibland hoppar han upp på en... Ja han är ju valp :)

MEN ber man honom att jobba så avbryter han allt och gör allt för jus DIG!



Åh jag skulle kunna skriva om denna upplevelse 100 gånger om för han är verkligen min stolthet.




Nej nu måste jag sluta skriva för jag vet verkligen inte hur jag ska formulera mig om denna dag. Är så stolt över min duktiga bebis! Sista jag var så här chockad över en hunds prestation var när cavvisen min vann DM i agility. (jag är ingen rosett jagande människa så vi var faktiskt på väg till bilen för att åka hem när dom stoppade oss och vi skulle få pris:))






Är man trött så är man! Spelar ingen roll att man är på en full proppad
marknad och massa karuseller åker och barn skriker.
Vill Helmer sova så gör han det :)
Mitt trygga lilla hjärta! Så otroligt älskad och en underbar familjemedlem
<3






Nu ska jag och Helmer ha mys kväll - han tuggar på sin grisknorr och jag ska smaska lite cheeze ballz! :)





-TJING



STOLT! :D





Kommentarer
Postat av: Hannah

Blir så glad av att läsa don blogg och över att Helmer är så duktig! :)

2010-09-25 @ 20:51:28
URL: http://kurtelza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0