Mitt Hjärta!

Underbara lilla hund!


Igår kom Frida hit och vi åkte ut till Malmön en sväng, där vart det några kort tagna oxå:)




Nu är nosen liiite opropitionerlig så han ser ut som en isbjörn i vissa poser ;) SÖTNÖT <3





Man kan inget än att älska den lilla krabaten! Bebis!





För tre dagar sen kom Helmer på en "ny" sak! Allt man ser SKA man äta! Pinnar,stenar, snorpapper, godispapper, ruttna äpplen, torra grästuvor från gräsklipparen and so on... Plus att kopplet skulle man bita i och kampa med! He turned in to a monster!!! Jag tyckte jag plockade massa skit ur munnen på honom än vad vi gick framåt. Jag fick nästan panik, tänk om han sväljer ngn sten och vi måste åka in med honom? Jag var som en hök. Och han var skit sur som inte fick bestämma vart vi skulle gå och inte fick göra som han ville


Vad gjorde jag då?

Jag bytte koppel och halsband totalt och var stenhård att det får man absolut inte bär/bita i. Bara matte får det.
Så fort jag såg att han tog sikte på ngt så sa jag "Lämna!". De gångerna jag missade så sa jag lämna när jag plockade ut grejjset ur munnen på han. (Dvs, inne sköter han sig exemplariskt och bara biter på sina leksaker)

Och igår kväll på sista rundan så sa jag Lämna när han nyss plockat in massa mossa i munnen och vad gör han? Han spottar ut hela tovan och väntade på beröm istället!! :D Överlycklig matte hade han då! Så idag har han gjort det flera gånger (självklart försöker han "tugga osynligt" ibland men det går framåt!

Och koppelbitandet är totalt borta :)




Så nu kämpar vi på med att säga Lämna och sen beröm:) De gångerna han spottar ut skiten får han självklart godis.  Grannarna tror nog att jag är schitzo som säger lämna och sen blir cp glad för var tredje meter! haha:P Bara det funkar så får folk tycka vad dom vill ;)









Ah juste i går hände en rolig sak som gjorde mig så stolt:) Vi mötte en schäfer på cykelbanan som inte var allt för snäll. Jag stannade sa "sitt", vad gör Helmer? Han sätter sig på rumpan tittar med sin underbara ögon på mig och vi väntar tills den "dumma" hunden gick förbi. Han total nonchalerade schäfern och väntade på sitt berömm och godis bit.


Så han är både duktig och trotsig just nue;)









Jo en sak till, över allt står det att när valpen kissat/bajsat så ska man inte gå in på en gång. För då kommer valpen ta det som ett straff att inte få vara ute längre när den gjort ifrån sig.

Om man försöker få Helmer att gå en längre runda första morgon kissen så ska ni veta att ngn ställer sig och tjuter för att han vill in och sova igen! Han lägger sig ned och vägrar gå en meter till ut i det kalla gräset. Så det så, sen är det inga problem de andra promenaderna så böcker ska man inte förlita sig på ;)
Morgon trött? Ja då är han som mig altså:)





Han sover fortfarande så där ;)




-TJING





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0