Sälen - Fredag

Idag kom jag på hur man laddar upp klipp på youtube! :D Och det är en bragd till dom för jag är totalt otekniskt;)




Hunden är mera korrekt än vad matte är! Kommandona och brömmet kommer typ 100 år för sent! Skandal men jaja ville bara visa vad han lärt sig denna vecka:) - positivt är att nu vet jag vad jag ska träna på!

Ska be om hjälp så ngn kan filma när jag visar sitt/ligg/fot och "vad säger husse" (skall ;)) men det har han ju kunnat ett tag...






MEN när man är en sån duktig valp så måste man sova en massa så man hinner med att växa och bli stor oxå. Och ja, mattes knä är fortfarande det bästa stället att sova på tydligen.


min nya super snygga SÄLEN tröja oxå ;P

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hej! Svara på din fråga från min blogg här :)



Jag och Lova började träna apportering "seriöst" ganska nyligen, bara för några månader sedan. Och den största anledningen till det var väl att jag inte hittade något bra ställe där man grundligt går igenom grunderna i apporterings arbetet och man får lära sig ordentligt, ofta krävs det att innan man börjar kurs så ska man ha förkunskaper. Därför var det de första jag ville vidare utbilda mig inom då jag var klar med min instruktörsubildning. Och jag föredrar att gå en utbildning framför att läsa en bok. Själva "service" betendet att ge mig olika föremål har hon dock kunnat sedan tidigt, samt att hon alltid sedan hon kom spontan apporterat.



Jag tycker att för att få en god apportering så är det bra om man innan har en god grund relation och lydnad och att hunden kan jobba bra nära mig. När det fungerar bra kan man börja introducera apporteringen. Grunderna kan man givetviss börja träna ganska tidigt för att få dem väl befästa.



2010-09-11 @ 11:31:22
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Doktorn

hehe...



Lite som när jag drev med en regisör jag jobbade ihop med och frågade om vi kunde anställa 300 statister som kunde sitta i salongen och klappa händerna och vara överväldigade varje föreställning.... :P

2010-09-11 @ 11:54:39
URL: http://doktorn.devote.se
Postat av: Tessan

Hej! Smög in och kollade lite i din blogg via kurtelza.blogg.se

Så himmla roligt att läsa om Helmer. Lilla Vera (Helmers syrra) flyttade nämligen hem till mig för ca 1 vecka sedan och hon älskar oxå att ligga sådär i mitt knä eller brevid mig i soffan eller sängen. Så underbara vovvar. Lycka till med allt!

Mvh Tessan

2010-09-21 @ 08:13:41
Postat av: Tessan

Nej va roligt :D



Inte skaffa blogg du oxå? Skulle vara kul att få följa syskonen och se hur de är oxå:)



2010-09-21 @ 10:22:42
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hmm jo det skulle jag kanske ta och göra. Inte helt inne på hur man gör men det ska väl lösa sig hihi. Återkommer med adress :)

2010-09-22 @ 10:46:44
Postat av: Tessan

Hej igen. Här kommer adressen. ruffera.blogg.se

Har ännu inte skrivit nått direkt men det kommer mer i kväll eller i morgon :)

2010-09-22 @ 13:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0