Tips!

Om du råkar klippa i pulpan på hunden så kan du testa att doppa klon i Potatismjöl/Majsmjöl !


Om du har en laserpekare hemma så kan man rikta den emot klon som blöder. Har en effekt att blodkärlen drar ihop sig.

OBS! Var otroligt försiktig med laserpekare! Kan skada ögonen på både djur och människa! OBS!





Det finns ett otroligt bra pulver som heter "Blod stop" som man kan köpa hos vet. Apoteket, och i välsorterade zoobutiker.
Det har jag använt på mig själv när jag var yngre och vart biten av en stor golden hanne som ville ha ihjäl min cavvis. Det slutade blöda på en gång nästan - äkligast var alla muskelfibrer som ploppade upp (handen som han bet i)
Men har ni inte det hemma när olyckan är framme så testa potatismjöl:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0