Älskade lilla knyte :)



Finaste jag har! Och världens bästa träningskompis. Tänk att de alltid ställer upp på en impulsiv promenad, löprunda, träningspass. skogspromenad och är alltid glada och tacksamma. Vad skulle vi göra utan våra djur?

Förkylningen mkt mkt bättre nu! Bara snor i hjärnan kvar ;)

Idag vart det först på förmiddagen 3 kortare spår med svängar och längre raksträckor i stadsmiljö (mkt dofter som korsar spåret) och vad roligt det är när han äntligen inte behöver bromsas och tar svängar galant! Blåste en hel del så spåret hann flyttas drygt 1 m, men det klarade han ändå.
Efter lunch vart det att ta på sig midjebältet och selen på helmer och en tränings runda på 1 timme i normaltempo. Duktiga lilla knyte. De ställen vi tränat mkt fotgående är det totalt omöjligt att få honom att dra! Men men det kan man bortse ifrån.


Jag kom på att jag måste göra videon om Belöningsplattan, hur man gör osv och varför jag använder den. Men det får vänta.

Skrutten älskar sin Back On Track pläd ( är egentligen en "rygg filt" för hästar ) måste dock hålla koll så han inte ligger på den för länge!

Perfekt för att förebygga skador, du kan ha den i bilen på väg till träning med hunden och du han använda att hunden ligger på den efter träning. Super smidigt! LÄNK till "pläden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0