Tennarmband...

Huvva va många jag sytt... plus träns och hundhalsband. Så nu ska jag ha Paus!


För några dagar sedan satte jag vagn på hästen och i dag fick hon trava bakom vagnen :) Så duktig lilla pärlan <3
Tölten kommer den oxå, så är så nöjd!


Lat x 3! Fruktansvärt snygga strumpor har jag ;) mahahahah

Helmer är med i stallet och busar i snön, idag vart det rallylydnad på stallplanen. Vi körde vänstersvängar och det har resulterat i ett tätare fotgående :) Lyckat, 2 flugor i en smäll! Dock har han varit lös i magen på fm. för han har för första gången i sitt liv snott mat. Och inte vanlig god mat utan han tog häst maten :S Normal hund? Om jag var hund skulle jag sno massa köttbullar och annat gott jue:) men inte H heller...

Men kastade åt honom lite hästbajs och VIPS är magen bra igen, fungerar bättre än tabletterna och pastan jag annars fått gett honom. Dock mäste man vara helt säker på att hästen ej avmaskats eller är full i mask om man ska ge dem det - Collie hundar är EXTREMT känsliga mot hästbajs som innehåller avmaskningsmedel från häst. Kan sluta riktigt illa då!


Nu i kväll sprack trumhinnan så det blir nog bra inom kort, skönt att slippa känna det där trycket i örat. Men det är så himla äckligt när varet rinner ut... :S Bläää!



En tanke jag haft som jag inte förstår, varför har man djur om man ändå inte vill göra ngt med dem? Bara ge dem "Basic" typ mat. Är det inte bara onödigt dyrt att ha dem bara för att? Om man inte vill göra ngt med djuren/djuret ska man då verkligen ha ett? Ngn som kan ge mig ett BRA svar på den frågan?


-Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: det vet du

Din fundering kring om det är värt att jag har djur på grund av att jag har haft en svacka och inte mått bäst! Alla människor har bra och dåliga tider, det vet du av egen erfarenhet. För det betyder det inte att jag inte bryr mig om mitt djur. Skulle väl aldrig skita i henne. Har varit ute varje dag det som blivit lidande är ridningen inget annat. Vore kanske roligare om man kände att det va kul att åka till stallet, och så har det inte känts just nu. Detta har inget med hästen att göra.

2011-12-23 @ 00:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0