Första och ända gången jag skriver ngt riktigt personlig i den här bloggen, jag hoppas att både "rätt" och "fel" människor läser

...gråtit mer än sovit i natt. Jag ställer hög krav på mig själv att han aldrig ska få lida mer än vad han tycker om att leva.

-Men blir man blind och egoistisk?
Han är inte lika dålig som förra våren så jag kanske ska ge honom en chans, men jag vill inte heller "bara" köpa tid. Har sätt allt för många som har haft kvar sina stackas gamlingar till hundar, dom har beställt tid för avlivning men "han såg ju så pigg ut i går" så vi flyttar fram tiden. Sånt är enbart egoistisk och elakt! Nu vet jag själv att jag aldrig skulle göra ngt sånt liknande och brutus är inte så dålig som den hunden var.
(Om du läser detta så får du reda på min åksik och jag hatar din attityd mot djur, det har jag alltid gjort)

Men han är min ädelsten, han är skelögd, galopperar i korsgalopp, lite små gay. Men vad som folk än säger om honom så är han ändå min ängel och där oxå mitt ansvar. Skulle ALDRIG kunna lämna bort honom, jag kan inte ens förstå hur sånna människor som tänker så fungerar. Kankse låter orättvis och klandrar folk, men jag förstår verkligen inte hur man kan göra ngt dyligt. Det är väl samma ansvar som att skaffa barn? Jag tycker det ivf, och att många människor inte värderar djuren så högt är deras problem igentligen. Men jag blir bara så arg... Vad hade folk omrking sakt om det var ett barn det handlade om och inte en hund? Ta inte så förbannat lätt på allting då är du/ni inte värda ett djur.


-Jag är inte medlem i djurensrätt jag har bara lite djurvett innan för pannbenet.


Jag är glad att ett par av mina vänner värderar som jag annars hade jag blitt tokig.

image5
'Aldrig ska jag sluta älska dig...'



Varit med kängan på gastroskopin i dag oxå, det var blandade kännslor. Jag tyckte hemskt synd om kängan med den behandlingen som kärringarna(sjuksköterskorna) utsatte henne för. Men ändå så var jag imponerad över att få se strupen,magmun,magsäcken,tolfingertarmen på färg tv. Intressant var det men det hade varit intressantare om jag inte kände den stackars människa som låg där och fick kameran i halsen...

-Hoppas att dom hittar ngt så att du slipper göra om det igen...!



Kommentarer
Postat av: JB

Inte dugg sur för att min blogg inte blev flyttad bland de första. det som gör mig sur är att det är mycket snack och lite verkstad av it-teknikerna. de händer inget

2008-04-14 @ 16:17:29
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu/
Postat av: Marsvin

Du har de bästa värderingaran om ett djurs liv som finns och hoppas jag kommer tänka likadant när jag får en helt egen hund eller annat djur.

Fan va coolt med gastroskopi:O Fast stackars kängeru:/

2008-04-14 @ 16:58:22
Postat av: Tessan

Tack gumman va gulligt sakt:) Själv klart är du en av de människor som jag syftade på när det gäller "att tänka i samma banor som jag", det litar jag fullt ut på!

Haha, mjo liten. Fast nu får vi hoppas att dom hittade problemet så att hennes mage blir bra:)

2008-04-15 @ 09:14:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se
Postat av: Kängan

Hehe sötisar. =) hoppas också dom hittart

Sov han bättre inatt när ni sov där nere? :S

2008-04-15 @ 14:07:39
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se
Postat av: Tessan

Ja faktist :D Inte hostade en ända gång!

Ska sova där i natt igen för att se om det bara var en engångs företeelse.

2008-04-15 @ 17:48:52
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0