Du lukar curry och Frida är din Idol

Sitter hemma hos den nyblivna 20 åringen och väntar på att han ska trilla ner från stegen. Btw han ska tvinga med sig frida upp och hennes slut ord innan hon tog första steget upp på stegen var...

-Säg till mamma att jag vill kremeras, tessan!

Dom vandrar på taget ovanför mig då man ibland hör frida skrika åt micke för att i nästa sekund börja as garva. Micke dundrar och slår i golvet för att visa att det inte alls det går sönder. Men jag vet inte men jag funderar på att flytta på mig. Känns inte säkert att ngn hoppar ovanför mitt huvud. Frida säger:

-Det är hål i taket och tessan du måste ta emot micke när han ramlar.

För att sedan så säger hon på rent köpingsmål (precis som Tobbe i en annan del av köping)

-Uh, jag får så oont i maageen...

Asg*



Jag går ut från altanen och tittar upp mot taket där jag möts av en blick från frida som säger mer än tusen ord. Med armarna i kors och ett bittert tillgjort leende säger hon.

-Det här känns inte säkert... Håll i dig!!! Men Åhh!



Hur mången 20 åringar klätrar upp på taget och ska spika dit plåtlister på vingbräde på årsdagen? Hm, jag känner bara en.


Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0