Jag är en evighetsmaskin

...Jag skulle nog ta och bli en forskare som Frida säger, finns såååå mkt frågor som snurrar i mitt huvud. Men en fråga som jag verkligen inte får svar på är:

-Varför har Italien blåa landslagströjor fast deras flagga är grön vit och röd?

Den frågan snurrar minst tio gånger i skallen på mig per dag...



Jag måste vara världes klumpigaste människa, nog för att jag knappt sover ngt men klumpigheten föddes jag nog med. Idag när jag var på jobbet så skulle vi ner till nygård och träna.
Tränaren var försenad så jag satte mig på en stol i själva "stora salen" medans vi samtalade och skrattade så började jag gunga på stolen... Satt ju på bakvänd stol, som jag oftast gör, och sen berättar min brukaren en rolig sak.

Jag asgarvar, lutar lite extra bakåt och stolen följer med... KRASCH! hörs det och jag fångas upp av ett fönster!

Fönstret var 10 m långt och juste där jag föll bakåt stod en Stor Fin kruka med massa Blommor i.
Krukan gick i tusen bitar! Jag börjar garva ännu mera och min brukare lika så. Då stormar det in massa människor från olika avdelningar som hörde braket...

-Hur gick det? gjorde du dig illa?         frågar en försynt liten tant...

-Haha, nä absolut inte. Tappad bara balansen lite granna   Ljög jag å sa...

-Men krukan mår nog inte lika bra som jag    säger jag samtidigt som jag försöker hålla asgaret inom mig då jag tänkte tillbaka på historien och framför mig stod nu en folksamling på 25 pers.

-
Men Tessan du får nog ersätta den där krukan allt... Säger min brukare som äntligen lyckats sluta skratta

-
Varför då? svarar jag Jag betalar ju skatt!!!Haha!!!


Konstiga miner från "publiken" , någon ler och ngn tittar så där halvsnett på mig efter den kommentaren. Sedan när jag började plocka upp alla skärvor så försvann de alla en erfter en...



Ahja det hela vart ju inte bättre av att jag körde rullstolsrejs på väg hem utanför deras(folksamlingens) fikarum, väldigt omogna. En 20 åring och En tant som är ute och "leker" på den isbelagda asfalten, men roligt hade vi ivf :D haha!




Tessan är hög på snö:) Så enkelt äre!!!




-Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0