Arbetsdag = Ny info om de två lingon jackorna och kommunalarbetarna

Yes... Haha!

Lingon jackorna har bytit till andra jackor, IGEN!

Karln har blivit ett blåbär och käringa har satt på sig ngt som ser ut som ett överkört kadaver, och hur det ser ut får ni helt enkelt köra över ett djur och kolla...

Dagens diskution i dag var om vem som ledde bingolotto...

-Men ja vad heter hon den dära nu som tagit över efter loket? Karln

-Eh, ja va heter hon...   Käringa

-Carola!    Karln

-Ja juste!      Käringa

-Nä inte Carola utan hon Lotta!   Karln

-Jaha?      Käringa

-Nä inte Lotta utan Eva Ros!   Karln

-Ja juste hon är det!    Käringa

-Haha nä inte hon hon har ju aldrig varit det...   Karln



Och tanten hade egentligen inte en aning? Så sammanfattade jag det hela ivf, hon hade otur med det där att bara hålla med om varje förslag tror jag allt...

Det lixom stör mig att jag varje morgon får lyssna på deras ointelligenta diskutioner om allt och inget utan att jag ens vill veta!
Men dom som vet vilka jag pratar om vet oxå att det är svårt för dem att vara diskreta...





Men sen vidare mot kyrkan så blir jag alltid lika glad över att få se di där kommunalarbetarna =)
Dom har lixom en rolig karisma på ngt sett, precis som janne långben. Man kan inte göra annat än att småle åt deras prestationer.

Idag krattade dom löv.
4 pers stod på samma ställe var av en stod mitt på vagnen, som dom kopplat på lite halvtaskigt på trädgårdstraktorn. En strejkade för att den andra strejkade. De hade funderingar på att om de skulle fortsätta jobba så här så borde de få tillgång till en lövblåsare, annars kunde man ju bli utbränd!


-Inte en chans var min första tanke...och även min andra tanke... 




Nä nu ska tessan sova, ryggen är som den är men har ju inte ansträngt den på en vecka så det är inte konstigt.


-Natti natti:)  Tjing!

Kommentarer
Postat av: Kängan

hahah det är lotta ängberg som leder bingolotto nu :D

2008-10-15 @ 22:31:58
URL: http://brevbararensdotter.blogg.se/
Postat av: Tessan

haha jasså?:P då vet jag;)

2008-10-16 @ 21:45:00
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0