Det skrämmer mig ibland att livet är för kort, att döden bara är en dagsresa bort...

Är en tanke som kommer över mig ibland...



Vad är meningen med livet?

Varför finns vi över huvudtaget?


Finns det ens nån mening med livet? Eftersom vi alla existerar så måste vi ju då oxå finnas av en anledning, eller?
Så fort man ställde de frågorna när man var liten så fick man alltid svaret:
-En människa är inte kapabel att tänka i dom banorna...

Men det svaret har lixom alltid legat och gnagit i bakhuvet på mig, är det så att man som liten redan blivit påverkad att inte bry sig om att fundera på saken och bara acceptera läget?


Kalla mig rebell eller dum i huvet men jag tror dock att det finns en mening med att alla vi finns, åtminstonde så måste allt ha börjat nånstands med nånting...?...


-För många frågor för några svar...






Jag funderad på ännu en sak i dag när jag gick med hunden:

-Varför är det 300ml schampoo och bara 250ml balsam?

Ett försäljnings knep?
Ivf jag, så tar jag mer balsam än schampoo vilket resulterar i att jag måste köpa två balsamflaskor på en schampooflaska.

Eller ska man ta mindre balsam än schampoo egentligen, så det är jag som gör fel?

Kommentarer
Postat av: Marsvin

De säger ju att man inte ska ha balsam vid hår rötterna utan mer bara i topparna men vet inte igentligen hehe

2008-10-29 @ 16:25:40
Postat av: Tessan

Jaha å fan...men jag har läst att man ska ha balsam i håbotten för att efter man har schampoonerat så blir det fel ph och då kan man få torrhårbotten om man INTE använder balsam...



Måste forska lite i det dära

2008-10-29 @ 21:04:33
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: marsvin

Hehe ja de där är vad jag hört men tvärt om...

2008-10-29 @ 22:14:25
Postat av: Tessan

Haha okej!

2008-10-30 @ 21:43:35
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0