Diskriminering eller är det bara naturens gång? Kanske båda?

Jag har i tre dagar nu försökt räkna på en sak...


Hur räknar man ut BMI på en människa som förlorat sina armar och ben?

Om Denne som förlorat sina armar och ben skulle ha vägt ca 78kg och varit 180 lång. Dock när denne var "hel".

Armarna som gått förlorade vägde 8.125 kg tillsammans
Benen som gått förlorade vägde 26 kg tillsammans
Längde minskade från 180 cm till 100 cm

Altså vart värdena 100 cm lång och 43.875 kg kvar av människan då han stympats...

Då Denne var "hel" så var hans BMI : 24.1                   Normal viktig
Och så denne vart stympad vart hans BMI : 43.9        Sjuklig Fettma

Altså så vart han grovt överviktig när han förlorade armar och ben? Då är alla som är stympade feta?

Men vad är det som inte stämmer? Man tar ju bort den längden som vart förlorad + vikten. Vad missar jag?

Tro mig jag har räknat och räknat, på allt! Eller jag tydligen inte allt.... HJÄLP MIG!



Jag blir galen rent ut sakt. Saker som man egentligen ska kunna räkna ut men som verkligen inte går. Det började som ett skämt men nu vill jag fasiken ta reda påt!

Uppgifterna om vikterna på armar och ben har jag funnit på google och 118118.

-Jag börjar fundera på att leta på nån mailadress till en obducent om han kan hugga av ett ben och en arm på ett lik och kolla om han kan klura ut varför svaret blir som det blir...



Tänk tänk tänk....









-TJING

Kommentarer
Postat av: teoch

Jag tror faktiskt att det är tänkt att man ska ha armar och ben när man räknar på bmi. det är nog de det har utgått från :P men annars om man tar procenten av vad ben och armar vägde av hela kroppen, dvs 43,75 %. om man sedan drar av 43,75% av bmi på 43,9 så blir det ett bmi på 24,7. alltså är han fortfarande normalviktig. om jag tänker rätt ;P haha

2009-01-18 @ 18:55:12
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: Kusinvitamin

Aha, jag har hittat din blogg! Detta har jag också funderat över, måste vara nåt med våra gener. Jag har även funderat över hur det är med dvärgar och bmi... Jag håller med den förra kommentaren. Problemet blir ju att alla dem tunga organen finns i själva kroppen, benen och armarna väger ju inte så mycket i förhållande till en massa tarmar å sånt. Sen minskar ju (det borde den iaf) blodvolymen och det väger ju en del... Jag tror helt enkelt att man kanske får köra på att mäta midjan på folk utan armar och ben för att se om de är "överviktiga"... Över 88 cm för kvinnor ska det ju inte vara har jag lärt mig på TV (vem sa att man inte kan lära sig saker på tv?!)...Jag skulle vilja göra "barnprogram" av allt det du tänker på, sånt som fanns när man var liten när man fick se hur de gjorde choklad. Då skulle nån programledare lösa alla dina frågor :) Jag saknar dig, massa roliga människor på bussen som vi skulle kunnat diskutera! Kram kram

2009-01-18 @ 21:56:57
Postat av: Frida

Scheisse, Tessan! Det här var ju fan jobbigare än mattelektionerna ;O



Teori 1 stämmer nog.. Tycker jag!

2009-01-19 @ 10:15:42
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Tessan

Dumma ungar... så äre inte alls det...



Till Åsa:

Om det vi snakcade om dvärgarna i går på telefon så kan jag lova att jag ska gör allt i min makt för att ta reda på det ;) haha!

2009-01-20 @ 00:21:59
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Kusin

jaa! Du är min hjälte om du fixar fram den infon ;) Då är jag skyldig dig världens tjänst, allt utom pengar då för jag e pank :p kram!

2009-01-20 @ 15:06:36
Postat av: Tessan

Jag vill ha ett KUSINBARN! som tack för hjälpen;P

2009-01-20 @ 23:52:29
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Frida

och du klagar på att JAG är dålig på att uppdatera! Huh, huh!! ;)

2009-01-26 @ 11:11:05
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha vilka galna uträkningar du håller på med =) underhållande! ;P

2009-02-23 @ 21:52:16
URL: http://emeralds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0