Det finns en sak som grämer mig

...och håller mig vaken då och då om nätterna. Så som nu

Du skrev i min blogg inlägget Knep och Knåp  Och det finns ett par saker jag inte förstår.

Hur skulle jag kunna ha flyttat på ett annat sätt? Stör det dig att jag mådde så pass dåligt att jag var tvungen att ta avstånd från dig, att fly?

Kommer du ihåg den kvällen då Kängan hämtade mig för sista gången ens?
Jag grät vid datorn och du såg inte ens på mig när du gick förbi, jag fanns inte ens. Jag sa innan jag gick ner till solariet att:
-Du har en timme på dig att skriva ner på ett A4 papper vad det är som är så fel på mig och vad jag har gjort dig. Så att jag kan ändra på mig.
Du skrev aldrig ngt.



Jag packade ned det nödvändigaste, kläder, hundmat, plånbok, legg. Tog Brutus och åkte. I ren panik så var det det klokaste beslutet jag någonsin har tagit i mitt liv.

Jag hämtade Brutus och du sa:
-Men du ska inte åka om vi är osams
Men vad ville du då? Jag kände mig allt annat än välkommen och du hade din chans att skriva ned problemet.

Du frös ut mig, du har din nya familj och där platsar inte jag.

Men vem var det som verkligen hade ställt upp för dig?
-När malin bara klagade på maten din, och du klagade dagligen på henne vilket jag fick höra. När jag väl sa till henne att:
"Duger inte maten så gör din egna jävla mat då" då hade jag gjort fel helt plötsligt? Det var ju hon som var psykfallet eller vad du kallade henne...och du tog hennes parti ännu en gång

-Vem fick se dig när du var som sjukast, vems axel grät du emot dagligen?
Jo min och jag var bara 10!

Men jag ville vara där, du var min mamma. Ovillkorlig kärlek! Så som det ska vara mellan barn och föräldrar.
Många gånger när ambulansen kom så tänkte jag "det är mitt fel, det är jag som inte kan ta hand om min mamma tillräckligt bra" Och mormor ska vi inte tala om, jag fick förbjudet ringa dig i fortsättningen eftersom jag bara grät hela tiden i telefonen när du låg inne. Skulle bara vara glad om jag skulle ringa dig. Punkt

Men hallå? Jag var ju för fan bara ett barn! Att ha sett sin mamma skrika och nästan ställa sig upp i sängen utan att stödja med armarna pga smärta från det andra tarmvredet. Får inte gråta, får inte gråta. Le Tessan le...jag stängde in mig? Kan du ge dig fan på att jag gjorde. Bli tyst, inte prata om problem, var tyst

Hela min jävla uppväxt som barn kretsade om dig och dina sjukdommar. När jag var nio innan Brutus kom till världen, vem sprang allt vad hon orkade till affären för att köpa tidningen till dig? Jag var tvungen att springa för det kanske gjorde dig lite mera glad...Det var ett förhoppningsvis leende som fick mig att kämpa vidare

Jag är glad att jag hade Brutus, vem skulle annars ha gjort mig sällskap när jag grät i min ensamhet?
Jag var för instängd för att förstå att jag var ett barn och kunde dela mina tankar och problem med dig som förälder.
Du hade ju redan tillräckligt med problem, ivf det som jag fick höra från dig. Och det där med pengar, när du säger till en 11 åring att "åh jag kan inte sova jag lägger slantarna utochin snart, hur ska jag få oss att klara av denna månad. Hur kommer vi klara oss"
Är det ett problem man ska lägga på en 11 åring? Tror du att jag kunde sova då?

Vet du hur en 11 åring resonerar då? "hur kommer vi klara oss?" Jo liv eller död!


Det finns så jävla mkt jag skulle kunna säga till dig, ingen människa är perfekt. Men har jag någonsin tidigare ens nämnt det som står här ovan för för dig? Har jag ens klagat?
Nej för att man älskar varandra i vått och torrt! Bara man har varandra så är man rik.
"Hellre fattig och kär, än rik och ensam"


Det finns saker, minnen som du har prentat in i mitt huvud sen barnsben.
-Jag ska aldrig bli som min mamma   Hur har du lyckats med det tycker du?
-Jag litar på er tills ni gör några misstag   Du har gjort ett misstag och därmed så litar jag inte på dig längre

Så dessa meningar ställs emot dig, de som du själv har sakt. Inte mina ord utan dina.


Sen vill jag bara veta hur du ens kan påstå att du älskar mig?

Hur tänkte du då när du kastade ur mig ur bilen när jag jobbade i Gölja? En häst hade förblödit i mina händer, mitt humör var upp och ned. Och du ansåg att jag förtjänade att gå hem? Flera mil hem i mörkret utan reflex? Den sommaren som hade varit den värsta i mitt liv.
Vad var anledningen till att du kastade ut mig, kommer du ens ihåg det?
Jo jag spelade för högt, enligt dig, på radion.
Du vet vad som hände den kvällen och inget som jag tänker blogga om. Värsta kvällen i mitt liv


Att du ens har mage till att säga att du älskar mig efter ett och ett halv år sen jag stack.
Hur hade du själv tagit det om du var i min situation? Hur tror du att jag ser det ur min synvinkel?



De första veckorna efter att Kängan hämtat mig, så grät jag mig till söms varje natt. Ville höra hur mkt jag betydde för dig, att du ville lösa allting. Gå vidare och börja om från början - Inte ett ljud från dig

Och att mormor påstår att jag knarkar? Ah jo tjena hörru...
Att jag tog MIN hund med mig för att såra dig? Hur skulle jag kunna lämna kvar honom hos ngn som jag inte litade på? Som jag vet hade slagit honom framför mina ögon!
och till det patetiska av allt som jag har fått höra...
-Nä Tessan ville inte ha en taklampa i sitt rum.
Fan är du helt vrickad? Löjligheter! jag tjatade ju som fan att få upp lampjäveln, patetiskt är vad det är. Men att höra va sin bror att:
-Va fan Tessan varför är du så dum i huvet?
-Va, svarade jag
-Ja mamma säger att du inte ville ha ngn taklamp i ditt rum...



Nä du kan nog sjuka hur lågt som helst. Men försök inte komma med påståenden om att det jag skrivit är falska påståenden för nu är korten lagda, och jag skulle kunna skriva mer om vad du har påstått om folk som troligtvis läser min blogg oxå. Men jag sjuker inte till din nivå för "Jag ska aldrig bli som min mamma". Så med respekt för andra människor som finns nära omkring dig så är jag tyst.


Jag fanns där för dig när du mådde dåligt, men vart fanns du för mig?


Det spelar ingen roll längre Eva-lena. The Game is Over och sista kortet är lagt.
Nu vet du ivf hur mkt jag älskade dig, och som jag såg upp till dig. Trots massa annat som inte ens har blivit skrivit idag.




Så på vilket annat anorlunda sätt hade jag kunnat flytta?

-Jag förtjänar bättre än så

Kommentarer
Postat av: Kusin

Älskade , söta kusinen min! Jag är här för dig, det vet du!

2009-07-12 @ 11:52:31
Postat av: Jocke

Tycker du visat vad ordet styrka innebär. Har förstått hur din uppväxt varit men förstår den ännu mer nu. Styrka är att vara den du är idag med tanke på den uppväxt du har haft. Stå på dig tjejen =P



Många kramar från din vän "Gargamel"

2009-07-12 @ 12:49:45
Postat av: Tiggerskrutt

min tess :*( love ya

2009-07-13 @ 16:43:29
Postat av: Bror

Du vet vad jag sagt. Hör av dig, när du kan klarar av att prata igen.

2009-07-18 @ 15:50:50
Postat av: Tessan

Dubbelmoral, skriv ett mail. Jag kan prata men du har redan valt din åsikt och det spelar ingen roll vad jag säger. Jag har sakt mitt om det hela.

Du är min bror och jag vill inte bråka med dig om en sak som inte betyder ett jota.

2009-07-18 @ 17:45:14
Postat av: Bror

Dubbelmoral?! Hurdå, sluta vara feg och gömma dig i ett hörn. Se allt i ett större perspektiv än att se allt från hålet i din låda. Dags att kliva ur nu! Du vill uppenbarligen visa hela världen och driva kampanj med människor som inte är insatta för att få medhåll, vilket jag tycker är fegt. Bästa och enda sättet är att tala ut med inblandade personer. Jag ville inte bli inblandad och är inte inblandad, men du har nämnt mig och därför blandade du in mig. Sluta med dumheterna nu och ring mig så finns jag där. Är din bror och du är min syster. Som du sa att du inte vill bråka med mig. Det är ömsesidigt, men för det så måste vi kunna tala med varandra.

2009-07-20 @ 23:42:57
Postat av: Tessan

Gömma mig i ett hörn? Du lilla vännen det har jag gjort i hela mitt liv. Och den tiden är förbi. Nej ingen har varit insatt i ngt av detta för jag har inte sakt ngt till ngn.

Seriöst, hade hon velat prata med mig så hade hon gjort det för läääänge sen.

Du är ju ordblind, att jag nämnde ditt namn var ju att hon hade sakt det där till dig! Inget är riktat alls emot dig ser du inte det? Det var ju HON som hade sakt det till dig, inte dina ord eller hur?

"Ring mig så finns jag där"? Ah jo tjena hörru, gud vilket förtroende jag fick för dig helt plötsligt. Du som ska sluta med dumheterna och sluta låtsas bry dig.

Jag vill inte ha ngt med henne att göra, är det så svårt att förstå? Men så är det ivf

2009-07-23 @ 11:39:14
Postat av: Bror

"Lilla vännen", en idiotförklaring som jag inte tolererar. Jag är din bror och ingen jävla lilla vännen. Största problemet kanske är som du säger att du inte har berättat för någon. Kanske vore en idé att tala ut om det för att kunna gå vidare? Dessutom ser jag visst som om du gömmer dig i ett hörn då du bara har skärmat av dig, kastar skit utåt genom att driva denna kampanj mot mamma.

Ja du ska kunna känna förtroende för mig, och om jag inte brydde mig så skulle jag skita i dig vilket som du ser inte är fallet.

Jag är ordblind då du skrivit ditt inlägg som om jag skulle ha sagt de där orden (se citattecken ""). Eftersom jag säger att så inte har skett så blir det du skriver rent förtal gentemot mig. Om man ska hårddra det; en olaglig handling.

2009-07-23 @ 11:51:42
Postat av: Tessan

Jag har gått vidrae men när hon skriver att jag skulle ha flyttat på ett anorlunda sett så skrev jag det.

Du vet ju inte ens vad allt handlar om???

Kampanj mot min mamma? Jag ville bara ha en jääävligt bra förklaring på hur jag hade kunnat flytta på ett annat sett, men du har enbart hört hennes verition av det hela eller hur?



Så det har aldrig skett? Du har aldrig sakt de där orden? Så du ljög för mig när du sa att hon sa så? Olaglig handling? ja men stämm mig då för fan om det känns så mkt bättre!

Det skiter jag fullständigt i men att du säger att det jag skrev att du sa inte är sant DÅ blir jag verkligen besviken på dig!

DU bodde hemma hos Eva-Lena för du hade ngt sommar jobb eller vad det nu var, och du bodde i mitt föredetta rum. SOM INTE HADE NGN TAKLAMPA!

Det är få gånger jag blir arg men när folk ljuger för mig då sjunker du i mina ögon.



Du behöver inte bry dig om mig längre. För varför skulle du börja bry dig nu? Ngn annans påhitt att du ska höra av dig?



Känner inte igen dig längre bror, nej du skiter inte i mig det ser jag. Men all skit får jag, hur mkt säger du till henne? Det är synd om henne va? stackars eva-lena hon är så ledsen och har haft det så jobbigt, lägg ner du vet inte ens varför jag stack!

2009-07-23 @ 13:03:17
Postat av: Bror

Nej, det jag menar är att jag sa inte det som du citerade mig syftar då på att du menar att jag skulle ha sagt att du var dumihuvudet. Det är det enda som jag "bråkat" om hela tiden.



Dessutom, klart jag bryr mig om dig. Men att kontakten mellan oss inte varit alltför stark är inget jag tänker ta allt ansvar för, utan du skulle lika gärna kunnat ha tagit kontakt med mig.



Nej, ingen annans påhitt än mitt eget att ta kontakt med dig. Var tvungen denna gången då jag personligen tycker allt har gått överstyr, särskilt då jag tycker att jag blivit inblandad.

2009-07-23 @ 20:11:22
Postat av: Anonym

Nej, det jag menar är att jag sa inte det som du citerade mig syftar då på att du menar att jag skulle ha sagt att du var dumihuvudet. Det är det enda som jag "bråkat" om hela tiden.



Dessutom, klart jag bryr mig om dig. Men att kontakten mellan oss inte varit alltför stark är inget jag tänker ta allt ansvar för, utan du skulle lika gärna kunnat ha tagit kontakt med mig.



Nej, ingen annans påhitt än mitt eget att ta kontakt med dig. Var tvungen denna gången då jag personligen tycker allt har gått överstyr, särskilt då jag tycker att jag blivit inblandad.

2009-07-23 @ 20:11:45
Postat av: Tessan

Jag skiter i detta nu, jag vet vad du har sakt och inte sakt. Jag hade aldrig blivit upprörd om du hade kommit fram till mig och sakt:

-Tessan varför vill inte du ha en taklampa i ditt gamla sovrum för?

Då hande jag inte gått in och gråtit inför både maina och elina som inte hade ngn aning om vrfr jag bodde där ens. Knappt att pappa ens visste.

och nu tänker du, åh vad hon tycker synd om sig själv. Det är anledningen till att jag inte kan prata med dig.



Du sitter väl i en rävsax just nu, men jag är din syster och hon är din mamma. Och ja Tomas hon har bara ett barn kvar, det är hårt. Det har varit tufft för mig oxå att inse det. Men om du hade barn och ett åkte iväg till sin pappa skulle inte du ha förökt få tillbaka det då? Inte efter ett och ett halft år? Du har mer vett innanför pannbenet än så, det vet jag.



Och den dagen hon svarar på vilket sett som jag hade kunnat flyttat på, då kan jag förlåta men alrig glömmer jag ngt.



2009-07-23 @ 21:33:27
Postat av: Mamma

Du vill ha svar varför jag tyckte du flyttade på fel sätt. Du fick svaret redan när du tog Brutus ur soffan och drog, du har själv citerat mig rätt. " Tessan jag tycker inte du ska åka iväg när vi är osams och du är så arg". Sen kom du tllbaka till nyår och var på fest. Jag hade Brutus för sista gången.



Att jag har mage att efter 1.5 år säga till dig i brevet att jag ÄLSKAR DIG! Jag skrev en antal mejl till dig men fick bara till svar att skit i mig. Skicka present til Brutus när han fyllde år. Medicin i början som fanns kvar här hemma.

Har inte vettat om din blogg så länge men började att läsa den igår.



Hittade detta och det är nog menat till mig.

"Från den 20/3-08

Du hör av dig, men jag tänker inte glömma det som hänt, du har sårat mig allderless för mkt för att jag någonsin ska kunna glömma och gå tillbaka till det som fanns förut. Blodsband? det kan du glömma....

-Glöm mig! För jag har glömt dig.."



Det är tråkigt att Thomas blivit inblandad i det hela. Han har inte en enda gång tagit parti för någon av oss i frågan. Utan velat hålla sig utanför.



Nu har du fått svaret som du önskade dig. Och jag älskar dig, du är min dotter vad du en må göra eller tycka.

Som du skriver i tidigare inlägg att Kärlek mellan barn och föräldrar ska vara ovillkorslös.

Kramar Mamma



2009-07-24 @ 12:26:30
Postat av: Mamma

Fanns lite stavfel i den första och det ska ju bli rätt

Du vill ha svar varför jag tyckte du flyttade på fel sätt. Du fick svaret redan när du tog Brutus ur soffan och drog, du har själv citerat mig rätt.

"Tessan jag tycker inte du ska åka iväg när vi är osams och du är så arg". Sen kom du tillbaka till nyår och var på fest. Jag hade Brutus för sista gången.



Att jag har mage att efter 1.5 år säga till dig i brevet att jag ÄLSKAR DIG! Jag skrev en antal mejl till dig men fick bara till svar att skit i mig. Skicka present till Brutus när han fyllde år. Medicin i början som fanns kvar här hemma.



Har inte vetat om din blogg så länge men började att läsa den igår.



Hittade detta och det är nog menat till mig.

"Från den 20/3-08

Du hör av dig, men jag tänker inte glömma det som hänt, du har sårat mig allderless för mkt för att jag någonsin ska kunna glömma och gå tillbaka till det som fanns förut. Blodsband? det kan du glömma....

-Glöm mig! För jag har glömt dig.."



Det är tråkigt att Thomas blivit inblandad i det hela. Han har inte en enda gång tagit parti för någon av oss i frågan. Utan velat hålla sig utanför.



Nu har du fått svaret som du önskade dig. Och jag älskar dig, du är min dotter vad du en må göra eller tycka.

Som du skriver i tidigare inlägg att Kärlek mellan barn och föräldrar ska vara villkorslös.

Kramar Mamma

2009-07-24 @ 12:39:42
Postat av: Tessan

Du, varför tog jag brutus och drog då? Du vet inte eller hur?

Men det är skit samma du får lära dig av dina egna misstag och klura ut vad det var som gick snett.



Och shiet vilka försök du gjorde för att få mig tillbaka, jag är verkligen mållös... Inte!



Så det är Brutus, är det där skon klämmer?



Åh att Tomas är inblandad? Ja jag underar varför hörru, det finns en person som inte kan göra ngt annat än att blanda in folk och det är fanimej du! Hade du och jag tagit det här från första början på tu man hand så hade det inte blivit världens grej. Nej du skulle ringa runt å prata med alla förutom mig!

Jag har tänk på en sak, tänk om du kunde ha ringt mig som det handlade om istället för att gömma dig och ringa runt till alla andra?



Nej nu skiter jag i det här, livet är för kort för att slösas bort och du borde gå vidare du oxå. Nu vet jag min plats, och du... du lärde mig att bara för att man är släkt så behöver man inte finnas där.



Det är slut diskuterat nu, gå vidare. Och välj din egna stig att gå

2009-07-24 @ 12:47:55
Postat av: Tessan

Nej det där med att jag gick till solariet va sista kvällen. Det var EFTER nyår, du skriver ju för fan dagbok så du kan kolla upp det själv!

2009-07-24 @ 12:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0