"Mat-tanten" på WILLYS

Vad tänker ni på om jag säger mat-tant?...?....



Jag tänker mig ivf en snäll tant på 50+ som oftast försöker dölja sin gråa nyans i håret med en halvtaskig toning som skiftar i lila. Randigt förkläde i all världens färger. Syns att hon gillar mat (= rund om magen). Glad och flinar extra när hon ser barnvagnar, då hennes barnbarns kännslor kommer krypandes.

Det är en mat-tant.

Hon på WILLYS är allt det där.
Men hela den fantastiska "husmors/mat-tants" bilden förstörs när man försiktigt försöker smyga förbi osedd....
-Åh smaaaaka våran egna delikatess från WILLYS, sagolikt goda oliver. Smaka smaka smaka!

Den varma kännslan man hade inombords, innan hon öppnade munnen, förvinner helt när hon på ett pedagogiskt sett försöker få en att äta de där gröna snuskiga sakerna.

När man en en gång förklarar att man inte tycker om oliver så lägger hon huvudet lite så där på sne som bara gammla människor kan göra och tittar på en.
Hennes blick om att ngn som säger nej till hennes gratis mat var riktigt skrämmande.
Hade jag tänkt till ännu en gång så hade jag nog tvingat i mig den där förbannade oliven. Bara för att min mat-tants bild inte skulle förstöras totalt som idag.


Bilden av henne har nu förrändrades radikalt!
Helt plötsligt så ville jag befinna mig på andra sidan affären för att slippa höra hennes gälla röst som grävde sig in i öronen som en kackerlacka.
-Smaaaaka,smaaaka,smaaaka!


oliv
Nej tack, jag äter inte oliver.


-Tjing

Kommentarer
Postat av: teoch

ja den tanten är faktiskt obehaglig!

2009-05-21 @ 20:29:50
URL: http://teoch.blogspot.com/
Postat av: Tessan

Ja eller hur!

2009-05-22 @ 09:29:01
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0