Jag är inte alls VUXEN!

Nej det är jag inte!!!

Man är inte vuxen för att man bakar bullar - utan för att man är extremt sötsugen = då man har hemska veckan tex...

Man är inte vuxen för att man ska upp tidigt och göra smörgåstårta på en Söndag - utan för att man ska baka den åt sin kompis som fyller 21!!

Man är inte vuxen för att man ändrat sitt språk - hostar inte fjortis efter folk när jag går förbi dem längre, för att det är otrevligt?



Så nej jag är inte vuxen. Ngn som är vuxen är Glenn, han skrattar inte ens åt "Alla heter Glenn i GBG!"
Plus att han vet att gammal stavas med två m och inte ett...


Vill bara påpeka att om ngn kallar mig vuxen så syftar jag det direkt på att ngn kallar mig gammal!
Så för mig så kan ni lika gärna byta ut ordet vuxen mot gammal i heeela inlägget... På Glenns begäran, alias Kesella älskaren!



Så när är man vuxen egentligen? Om du gör minst fyra saker av detta så är du vuxen...
  1. Börjar färga håret för att täcka de gråa stråna
  2. Tycker synd om stackars pensionärer som får stå upp på bussen och erbjuder dem sin sittplats
  3. Kollar på nyheterna
  4. Tittar på allsång på skansen och sjunger med
  5. Klagar på dagens ungdommar
  6. Orkar inte gå på promenad med sin rullator, så någon annan får göra det åt en…
  7. Tittar på Kalle anka på julafton bara för att det han man alltid gjort!
  8. Tappar bort bilen oftare än bilnyckeln
  9. Har nästan alltid på sig inneskor
  10. När dina vänner blir väninnor
  11. Behöver inte visa legg på bolaget
  12. Lyssnar på dansband och tycker det är bra dessutom
  13. Du kan sticka en sjal
  14. Du spelar Bingo Lotto
  15. Du klipper av dig håret axel långt, som sedan klipps allt kortare och kortare...
  16. Du har inge finnar längre
  17. Du längtar mera till skatteåterbäringen är julen
  18. Du funderar på att skaffa en kolonilott
  19. Folk kollar snett på dig när du är klädd i urringat och undrar varför du har en skurtrasa mellan pattarna (rynkigt)
  20. I mat affärerna så får kassörerna påminna dig om "vänd på kortet" när du ska betala

Så svaret blir NEJ glenn jag är INTE vuxen! TILLBAKA KAKA! (otroligt omoget sakt så jag kan inte vara gammal...) ;)


-TJING!

Kommentarer
Postat av: Frida

Joho!! Du är en runsten ;)

2009-11-09 @ 16:53:03
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/
Postat av: Kusin

Haha, jag e inte gammal :-) När jag var i taxfree i London så var det en tant, ja eller hon var 40, som skulle sälja parfym. Hon sa att den inte bara passade till äldre och gissade att jag var 17-18 år gammal (och kom från USA eller Canada, so wrong...)... Kändes så där men hellre det än nästan 30. Puss å kram!

2009-11-10 @ 18:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0