Sluta klaga och gör nånting åt det då?

Precis! Det är nog det smartaste som jag har sakt åt mig själv idag.


Det är verkligen ngt som jag kan göra någonting åt, så varför inte?
Det behövs radikala förändringar!  


Nu föna håret, sen plugga igen. Sen sova? Nä jag skippar det, blir bara mörkrädd.


Dåså från och med idag så börjar det! Det blir tufft, men jag klarar det...


Alis volat propriis - glöm aldrig det





På tal om ingenting... Jag och lillebror körde "hänga gubbe" igår. Ni fattar nog Alvins frustration över sin tröga syster... Skulle ha varit roligt att ha kommit ihåg alla orden och skrivit ned dem så ni fått läsa. Men men man kan inte alltid få som man vill, som en viss person brukar säga ;)



-Det finns i skogen och är brunt   Jag
-En grävling?    Alvin
-Nej brunt! och har horn...    Jag
-....det är nog en mamut!    Alvin, med ett stor leende och tror på fullaste allvar att jag valt det ordet
-?       Jag
-Ja...?     Alvin
-Nej alvin, det ska ju vara älg ju.     Jag
*Båda skrattar så vi får ont i magen*

Jag vet ju inte ens om mamut stavas med två ett ett M(..?..) Så det ordet kunde jag ju inte ha tagit...


-Det är som en orm men man kan inte se huvudet   Alvin
-Eh? va?     Jag
-Ja man vet inte vad som är fam och bak! 4 bokstäver   Alvin
-.. jaha en mask     Jag


-Det lever i havet...          Alvin
-En val?               Jag
-Nä det finns i Östersjön   Alvin
-En fisk?   Jag
-Nä men gissa rätt då!!!     Alvin
-Men va då? är det slemmigt?     Jag
-Mjo både ja och nej...      Alvin
-Gädda? dom är ju ju slemmiga?!?     Jag
-Men NÄ! Det är ju som en orm i havet jue       Alvin
-eh...mask..Nä! ÅL!!!    Jag
-Ja äntligen rätt, suck...     Alvin




Nu plugga igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0