Tiden går så fort!

Nu har helmer varit här hemma i tre dagar. Va tiden bara springer iväg!

Igår eftermiddag så for vi iväg till djurkliniken och köpte canikur för hans mage. Han är fortfarande lös i magen men få se nu till kvällen hur det går. Han behöver ivf inte ut och bajsa på en gång efter maten utan han sover en stund först.


Vi tar det så lungt som det går, och han får sova i sängen oxå då han vill. Han sover mkt lugnare och längre då, närkontakt vill han ha. 
Jag har då aldrig vart med om maken till en hund med sån sovförmåga! Märks att han haft många syskon för hans törs inte av mkt när han vill sova. Slänger sig på rygg med tassarna i vädret och vips har han somnat. När han blir övertrött så kommer han och vill sova på min mage samtidigt som man stryker honom längs nosen...

Han är otroligt lätt att knyta band med eftersom han vill vara nära - älskar när man säger "duktig kille" och gosar med hans öron. Han gör allt för att få beröm:) 


Har dock varit noga med att redan nu att han får inte vara med mig hela tiden...
Går jag över kompost gallret in i köket och han tjuter efter mig så kommer matte inte tillbaka förän han är tyst! Han ser mig och vet att han inte är själv, men det gjorde han en gång så nu är han tyst sitter och väntar eller går och leker istället. Man ska inte gå på allt ;)


Kan även gå på toa med stängd dörr utan att han blir orolig, tycker att det är en bra övning då han ska känna sig trygg och få massa närhet men att han även jobbar på sin självständighet och tron på att "matte kommer snart tillbaka".
Även portar och saker som dundrar är helt okej nu, bryr sig knappast längre.

Han är en rikgtig livsnjutare ska ni veta, när han blir trött på morgonen och har kissat så vill han upp i famnen och mysa en stund innan vi går in och äter frukost.



Ensak som vi har tränar är ivf vissling vid matdax, i början kände han bara lukten av maten och då började han cirkulera runt runt runt mina ben men efter dag ett så förstod han att man ska sitta på rumpan och titta på matte - då får man mat! :)


Är även jätte duktig att gå i koppel redan, men herregud vad man märker att folk skräpar ner när man har valp! :S Får plocka ut det mesta ur hans mun så nu rastas han på en annan gräsmatta istället. Men han kommer glatt springandes (oftast-dock inte om ha har hittat ett ruttet äpple) när man säger "Kom kom".




Nu när jag skriver märker jag att han har ju redan lärt sig en massa redan! Jag som tyckte att vi bara sover, äter, leker och kissar/bajsar hela tiden. Men men där ser man :)


Han är ivf en otrolig valp och igår när stora stadsbssen körde förbi (jag trodde absolut hans kulle bli rädd) så satte han sig bara ner på ändan tills den åkt förbi:) Så gör han med de mesta nya sakerna, sätter sig och ser vad som händer:) Ett otroligt psyke har han den lilla krabaten! Stor schäfer gick förbi och gjorde utfall mot honom, han tittade på mig och jag sa inget så han satte sig på ändan som vanligt och bara tittade på hunden som "va fan håller du på med?"



Nä nu tycker han att matte är tråkig så får skriva mer ngn annan dag!


_TJING

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter underbart. Skönt att det går bra med han. Är jättenyfiken ska du veta. Kul att läsa vad som händer. Kram

2010-08-25 @ 16:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0