WRAOOOOOUUUUUULLLLL!

Låter Helmer - när han är trött - när man kommer hem och han varit ensam - när vi är hos vet. - när man missat hans mat tid med ngn timme för länge - när han har tråkigt -  ja nästan alltid, i olika lägen låter han.


Första gången han lät "WrrrRRRRaaOOOOOuuuuLLLL" var han kanske 9-10 veckor(?) Ha stod framförspegeln i hallen och åt mat.

"Va i helsike va det som lät??? Har Helmer ont i magen??"

Wrrraaaooouuull igen... Helmer kollade på sig själv i spegeln när han käkade mat bara. Helt normalt tyckte han och fortsatte äta. Ja ni kan ju tänka er själv hur gott man skrattat åt dessa "snack" :)


Detta är inget som vi neckat honom, själv tycker jag att det är super roligt att han gör så. Har man en kass dag så brister man i skratt ändå:)




Fy vad jag är trött! Jag vaknade 14 gånger inatt, och det känns fan som lyx om man skulle få sova 2 timmar i rad! I morse så kände jag bara en sak "ringa till läkaren och få sömnpiller" men nej. Inte min stil, tror inte på att lösa problem med fejkad sömn - vilket det ger dig och samtidigt ger den dig ett beroende. Och nej motion gör det bara värre - då sover jag inget alls knappt (som i natt).


Är det ngn som kollar på Discovery och det där programmet där dom jagar tornados. What´s up with them? Idioter, sitter och bankar och slår i bilen för att dom missade filma en tornado. Ursäkta men vem fan vill se en sån på Tv? De verkar heeelt besatta som flänger runt i en sköldpaddsbil iklädda hokey hjälmar för att kolla på oväder. Visst, fine, regn är mysigt men stormar?
Behöver jag ens tillägga att det endast är 1 tjej som är med i gänget...kooooonstigt hörrrrruuu...



Värdelöst - snart ut och gå för att hålla mig vaken tills ikväll- (Som att jag ens kommer kunna sova i kväll, men önska går jue.)








Vet ni? Det är snart JUL! Fy... En sak jag är mer allergisk emot än isterband är allt jäkla gulli gull med julafton!
Nä Julafton var bara rolig när man var liten - nu går den bara an.


-TJING





Kommentarer
Postat av: moa

Haha va du är anti xD Det programmet har jag faktiskt sett, dom är ju lite... speciella! men jag tyckte det var rätt kul ändå, jisses vilka stormar dom har där! men det blir ju snabbt tråkigt. Och hur svårt kan det egentligen vara att bli träffat av en tornado?? Men ändå misslyckas dom alltid :P

men HUR kan man vara anti-jul?? haha xD Det enda som lyser upp vintermörkret ju ;) get some jul-feeling!

2010-12-20 @ 15:28:59
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Hahah Lystra har också massa roliga ljud för sig, pratar massor :) Men visst blir man glad av deras roliga ljud!



Sv: Det är väldigt klokt att ta det lungt som du gör. En bra eganskap, kan du ge mig lite?



Tack för du tagit reda på skillnaden på terapihund och vårdhund. Vet inte om jag sagt det innan men terapihundsutbildningen startar i Örebro i Mars och är till ett intro pris så man sparar 3000 :- om man går den då. Bara så du vet ;)



Tror också att vårdhund är lite dyrare att utbilda. Men såklart måste man gå det som passar bäst oavsett pris.



Ha en ritigt god jul!

2010-12-21 @ 15:08:14
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0