vad är en tupp utan snopp?

...En Höna :)


Förlåt för den dåliga uppdateringen, har lidit av den extremt smittsamma sjukdommen BLOGG-TORKA! Tills för 10 minuter sedan då gick den över så nu ska ni får höra.




Jag sitter i köket och försöker provosera Tobbe (pojkvännen) till att säga ngt dummt för att kuna hänga ut hans kommentarer på bloggen, men denna gång så gjorde han det "självmant"...

Jag berättade för Tobbe att hans syster har köpt Semla (och innan jag hann berätta hur äkligt det är med semlor så ringde han sin kära syster).

-.....   Tobbe tyst i telefonen
-Hej?  Hans syster
-HEJ! Åh vad har DU ätit idag då?   Tobbe
-Yada yada yada   Hans syster rabblar upp vad hon ätit
-Jasså, men ad har du MER ätit???  Tobbe
-Yada yada yada   Hans syster
-Men vad ska du ÄTA när du kommer HEM från prommenaden då??  Tobbe
-Yada yada yada semla yada yada...    Hans syster
-Ja juste! Vet du när semeldagen är då?  Tobbe
- Yada yada yada   Hans syster
-NÄ!!! DET ÄR FAKTIST DEN 16 FEBRUARI!!!    Tobbe
-.......men du dricker ju Julmust mitt i sommaren jue?    Hans syster, som faktist har en viss päng i det hon sa
-Jaha? Men det är faktist skillnad!  Tobbe upprörd
- Yada yada yada   Hans syster
-Mh, men du får ha en bra kväll...Hej då   Tobbe lugn och sansad igen



Jag börja fundera vad det är för skillnad och frågar:

-Men VAD är skillnaden då?  Jag
-Men hallå? Det är STOR skillnad.... Semlan är faktist utmärkt på almenackan det är INTE julmusten! Tobbe triumferande



-JA!!! Nu måste jag gå och blogga!  och jag springer till datorn
-På min bekostnad?   Säger Tobbe
-Yepp! Säger jag galatt och viftar med handen att han ska gå tillbaka till köket igen
-
Du ska inte shopp shoppa mig, ställ dig i köket och laga mat kvinna! Säger Tobbe
-
Gå, jag behöver "some private space" Mohahaha!   Och viftar ännu en gång bort honom ;)






Dagens fråga: Vem vad dem har rätt? :)






V.S






-Tjing













Kommentarer
Postat av: Lasse

JULmust är ju visst utmärkt i almanackan. Kolla bara efter i december. JULafton, JULdagen, Annandag JUL.



Sen att vi har hela JULi under sommaren är ju bara bra, för julmust är ju ganska gott.



2010-01-22 @ 17:05:39
Postat av: Tessan

det där med JULi var rätt smart:)

2010-01-23 @ 16:07:54
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Lasse

Jag är ju ganska smart.

2010-01-23 @ 21:36:20
Postat av: Tessan

Ja tydligen:)

2010-01-24 @ 16:30:06
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0