Ett dubbel fodrat fleece täcke för 100 kr :)

Inte illa pinkat va? ;)


Jag gick till sybutiken här i Köping och sa.

-Hej, min valp fryser och jag måste göra en tröja åt honom. Men jag är kass på att sy...

Jag fick med mig ett fleece tyg hem och en bit kardborre band :) Helmers förra tcäcke fick göra grunden fast jag fick lägga på 5cm på sidorna och 10 cm på längden.


Sen var det bara att klippa på måfå:) Linslisen Helmer satte sig självklart på allting och ville vara med på bild "Ja? men får ju godis om man sitter stilla" var hans tanke:)


Jag vek tyget dubbelt så det blir extra varmt och sen handsydde jag bara ihop det. Hur enkelt som helst! Och bra och billigt nu medans han växer som en stork:)


Suddig och dålig bild :/ men min kamera ville inte och Helmer tröttnade på att posera









Nu börjar det hända lite i lägenheten. Helmers säng står nu framför spegeln när man kommer in genom dörren. Han vill gärna ligga där när han ensam tränas.



Ska upp på vinden och hämta gamla täcken och kuddar och lägga in i hans säng. Prinsen förtjänar enbart det bästa och han älskart:)

Jag älskar min dörrmatta:)



Snart ska jag och Kängan iväg på LOPPIS :D I löööv loppis, eller njae men jag är galen i gamla flaskor... Jag vet inte varför, men jag älskar att blanda fina gamla saker med nya moderna saker.


Favorit flarran, från Guttsta :)



-TJING

Kommentarer
Postat av: moa

åh va duktig du är! det blev ju jättebra :D

Jättefin dörrmatta!

2010-11-22 @ 22:47:31
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0