Helmer 19.2 kg!

Fy sjutton va han börjar bli stooor :O

Idag var vi hos vet i Strömsholm igen för återbesöket, och helmer vart "frisk förklarad". Ska göra som vanligt fast varannan dag nu i en månad och sen vid behov bara :)


Men Helmer var en trött kille idag - först var han med till stallet på förmiddagen och sen hem och iväg igen. Men han är duktig den lilla. Han tyckte faktisk att han är liten fortfarande så att ligga i mattes knä och sova var vad han gjorde när vi väntade på att få komma in. Myyys <3 Han har nog proppat i sig lite väl mkt hästskit i dag så spydde gjorde han oxå. Men inte så konstigt med tanke på allt snunsk man inte hinner med att plocka ut ur munnen på han.


Vetrinären tyckte om Helmer:) "En sån här hund får man bara en gång i livet!"


Hannah (uppfödaren) har gjort ett kanon jobb. Både med att parat ihop två kanon hundar samt gett de små valparna en kanon bra start i livet!


Och sen händer det nog alltid ngt när jag ska iväg, swedbank har driftstörningar! Jag kunde inte betala, ringa telefonbanken eller kolla internetbanken. Allt var utslaget! Typiskt... men efter att personalen fick höra detta så fick jag en faktura med mig hem istället :) Att det är fel på swedbank är ju inte mitt fel...




Nej nu ska jag snart till jobbet, men först ska jag mysa med min lilla pärla till hund! Bästa Helmer :)


-TJING

Kommentarer
Postat av: Hannah / Kurtelza

Tack för dina fina lovord :) Värmer!! Jätteroligt att läsa att allt går bra!

2010-11-16 @ 18:51:26
URL: http://kurtelza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0