Blogg paus

... vi håller på att flytta för fullt, måla rum osv osv. Massa tråk altså.


Helmer har fått knäck i öronen ( trotsåldern) men bara att vara nogare att han verkligen genomför det man säger åt honom. För han VET vad kommandona betyder. Tröstar mig med att det går över, OM man är koncekvent nu när det är trots och testing testing... Han lyssnar bra när han är lös ute i stallet men inne i stan och gå i koppel så kommer det, HAN vill bestämma åt vilket håll vi ska gå åt - drar allt man kan!

Bullshit säger jag och går åt ett helt annat håll - jag bestämmer inte du! Då när jag gör så så kommer han upp på vänster sida och går klockren fot med ögon kontakt. Nästan som att han blir asnöjd över att få bli reglerad? Han får massa beröm och trippar på innan han testar igen...


Tror att jag har en helt annan mkt bestämdare ton på rösten när han är lös bland hästar och bilar så han verkligen måste lyssna och verkligen förstår att det är allvar. Men jag har ingen lust att bara låta bestämmande och "elak" hela tiden, men jag får hålla ut. Jag som är alfa inte han, så jag ger mig inte :)



Han började bli en damsugare i backen för ett tag sedan och det är nästan borta nue. Okej att lukta men behöver inte gå som en cocker spaniel, "Nu går vi" säger jag sen går jag bara (när jag vet att han har kissat och bajsat klart dvs)



Nej nu ska jag måla sista fondväggen, sen packa lite mera saker från gamla lägenheten... bläääääääääääää!


Usch allt på en gång!

Kommentarer
Postat av: moa

sv: jaa de va så synd om honom. polisen ba: har ni rökt på?

- nee..

- varför inte?

Haha de var värsta skumma polisen xD



Ja d, det är bara att hålla ut så går det över! Jag hoppas fortfarande att det ska gå över, haha xD

2010-10-30 @ 22:02:49
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

haha han frågade om dom var hiphopare också xD skum polis :P



Hihi ja trotsar kanske man inte ska säga, men Dobby är så jäkla envis och har sina egna ideer hela tiden... Viggo är tvärt om, han är lite... trögtänk kan man säga. Inlärningen går lite segt med honom xD



Ja det är jättekul, dock har jag mest suttit och lekt med lera och gjort tomtar att hänga på smyckena xD Lite barnsliga blev dom, men kul var det!



svar på den andra kommentaren: åhh tack :D vilken komplimang! Men det var inte så svårt faktiskt, bara att lära in att lyfta tassen på kommando, sen lägga in lite rörelse.

2010-10-31 @ 11:33:43
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0