Griiiiseknoa:) ... Min griseknoa

Helmers näsa kommer bli en riktig griseknoa näsa:)



Mobilkameran, svårt med att fokusera på nosen när ögonen fanns med på bild..



När vi var hos vet. så tyckte en djursjukvårdare att Helmers näsa såg ut som en fast sydd "Nalle näsa". Och det har hon rätt i, det ser verkligen ut just nu ivf som att ngn har sytt dit den:D haha!


Svarta stygn ;) hihi!




Fått höra kommentarer av okända hund människor att:
-Men åh va synd att han får rosa nos, det är ju ett skönhetsfel!

Men What The Fuck? Jag skiter väl totalt i om hans nos är grisfärgad eller svart? Vad är det för fel på hund människor som bara kollar det yttre? Sen när folk säger att han är golden och jag påpekar att han är blandis då säger folk:
-Men gud så roligt det måste vara att han inte ser ut som en blandis!

Jag blir galen! Finns det bara idioter där ute eller? Hade jag nu velat haft en renrasig så hade jag väl köpt en? Hur Helmer ser ut på det yttre skiter jag i så länge han är frisk. Är folk verkligen så ytliga att dom psyket inte spelar ngn roll utan bara et yttre?


De menar säkert inte att säga detta för att jag ska ta illa upp men det stör mig när folk säger saker som jag inte ens bryr mig om. Typ hans utseende. Jag tycker om honom för den han ÄR inte för hur han ser ut! PUNKT



Helmer är Helmer oavsett hur han ser ut - och han är älskad för den han är. Skitig, lerig, ren det spåelar väl ingen roll? Nej folk lägger alderless för mkt tid på utsendet på sina hundar.

Frisk hund = Bra hund :)



-TJING

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åh gud, jag vet exakt hur du känner dig!Ibland kan det vara ett jävla tjat på folk asså.



Lova har oxå gris färgad nos, den är dessutom helt delad i två. Hon är liten och tydligen för ljus för att vara en golden också! ;) Enligt folk.



Jaja de tjatar på, vi får la stänga av örona. Även om man ibland bara blir så trött.



Ha en trevlig helg! :)

2010-10-22 @ 18:18:14
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

mee rosa nos e ju jättegulligt :-)



Det är så jobbigt med såna människor som bara tänker på det yttre... och så ser man ju hur hundaveln har gått också. Fokusera på utseendet - skitbra... njae :/

2010-10-24 @ 23:26:43
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0