Söndag!

Igår var det ju som sakt 50 års fest då pappa fyllde år. Vi kom hem runt halv två på natten och då kom super gulliga Maria (Kängan) över med min Über trötta lilla valp:) Han hade busat massor med deras golden kille på 8 månader.


Bror är hemma i Köping från sthlm så vid 11 i dag så passade vi på att Helmer och deras Franska Bulldog Bosse skulle få hälsa/busa. Denna gång "skrek" ivf inte Helmer, utan Bosse var bara kul:) Bosse lärde Helmer hur franska Bulldoggar leker:) För deras hundsrpåk skiljer sig rätt mkt från andra hundar med svans. Sen låter Bosse lite som en "gris" när han blir lte uppspelt vilket Helmer tyckte var skit läskigt första gången men nu har han lärt sig att "Bosse låter bara så" :)





Bilden är från när dom träffades första gången, helmer ser ut som en lurvboll med bebis mage:)




Stora muskel paketet Bosse i egen hög person :) Riktig biff!





Denna gång när Helmer visste hur Bosse låter så lärde Bosse Helmer hur Frallor leker. Dom är mera för att välta varandra istället för att jaga varandra. Efter en liten stund när Bosse la sig på rygg för att visa att man turas om så fattade Helmer det hela:)



Sen åkte vi hem och Helmer fick duscha! Mys pys säger han bara om det:) Sen sova han i 4 timmar - jag oxå;)





Bus och lek helg:) Bra det för nästa vecka blir det "träning"




-TJING



Kommentarer
Postat av: moa

åh frallor är så härliga :-)



sv: Jadu, det minns jag inte riktigt. Men jag lärde iaf in det på händerna först, först ena tassen sen den andra. Sen så tror jag att jag började stå upp och bad om tassen och tog bort handen när han sträckte fram tassen. Sen la jag till foten. tror det var nåt sånt :)

2010-10-03 @ 20:25:17
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ser att det är fler hundar som får vara hos hundvakten.

Det är skönt att ha någon som ställer upp och hjälper till när man får kris.



Fina bilder men det är ju på hundar också och då kan det ju inte bli annat.

ler



Kramen!

2010-10-04 @ 15:34:11
URL: http://sancha.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0