Vad är rätt?

I morse när jag gick till fotbollsplanen och skulle släppa Helmer så han fick springa och bara vara så mötte vi två olika hundar. En super go och en som var ganska så hyper, skällig, "ute och gick med husse" syndromet.


Den första hunden gick kanon bra, Helmer och den lekte lite som vanligt:) Matten till andra hunden vart kär i min lilla prins och tyckte vi skulle byta hund ett tag;) haha... Men nä hur ska jag klara mig utan lilla H :)



Men den andra hunden? Den som var hyper med en knepig husse


Dom kom fram och ville hälsa, eller rättare sakt hunden på fem måndader drog fram sin husse till H. Men Helmer ville inte hälsa alls, han satte sig på mina skor och nonchalerade den exalterade valpen totalt! Tittade åt olika håll för att visa att han inte tittade på den andra hunden. Sen helt plötsligt så gav Helmer den en puss sen ville han fortsätta sin promenad.

Fick även bannor av denna husse för att jag hade en valp som var osocial och otrevlig.
-What? han älskar sina kompisar men inte just din hund kanske sa jag. Den skäller ju bara ut honom och är hyper...


Helmer var totsalt avspänd inte alls rädd eller uppjagad på bågot vis bara ointresserad.



Jag antar att den andra valpens energi var överflödig och Helmer gjorde detta för att lugna? honom. Det funkade ju oxå, men ja jag vet inte för nästa hund som kom som var bara glad så var Helmer jätte glad att få träfa den.



Hundpsykologi vill jag läsa. Otroligt kul att studera dessa små liv tycker jag. Man vill ju veta vad odm menar exakt i dessa lägen, några små teckan vet man ju men vill veta grundligare:)


-TJING

Kommentarer
Postat av: moa

jag tycker det låter som han bara är väldigt tydlig och säker i sitt språk, vilket är positivt :)

2010-10-11 @ 22:06:28
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0