Härligt väder!

Idag har jag varit på möten hela jäkla dagen känns det som!

Nu äntligen vart det ivf en paus och hundträning stod högst upp på listan:)


Gräsmattan som är upptorkad är perfekt just nu att köra på! Körde igenom det vanliga - sättning vid gående, fot, svängar osv osv osv.

Sen fick helmer ta sina första "steg" vid kryp fot. ÅHHH va mysigt sa Helmer! Hahaha, klia magen mot market OCH fot. Nytta med nöja tyckte den lilla ungen;) hihi. Korv och köttbullar var motivationen och självklart så hade jag med mig klickern på fin slipningen! Gick så himla bra så vi tränade bara 15 minuter - Innan Helmer får gegga i huvudet :) Man börjar lära sig ordentligt vart gränserna går nu, hellre flera korta pass per dag än ett långt. Kvalité istället för kvantité.


Nu har han vilat ngn timme så jag ska snart ut och lägga ett spår - det ska få ligga i 20-30 min och sen får han köra det som avslutning för dagen.

Sen ska jag iväg på dagens sista möte - kommer somna som en stock!



Detta blir nästa inlärning!



-Tjing!

Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Härlig träning ni har haft :) Själv så har jag och Lystra fastnat i fotgåendet, hon tycker inte alls att det är kul att träna längre! Så nu försöker jag hitta motivationen så hon blir mer på igen.



SV: Aa jag har även privatlektioner/kurser :)

2011-04-12 @ 08:49:41
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

låter som med viggo, jag kör typ 5minuters pass nu :P fast han börjar blir mer och mer fokuserad! gullungen ;)



åhh coolt, det måste jag testa träna in :D

2011-04-12 @ 15:48:05
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: moa

sv: Håller tummarna! Vilken blev det? ;)

2011-04-12 @ 15:48:29
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0