Nu kommer hemligheten fram!

jag sa upp mig från jobbet idag, slutar i månadskiftet pga att jag fått en ny möjlighet att gå vidare. Jag vantrivs verkligen på mitt jobb pga olika faktorer som man inte ska behöva möta i ett jobb. Punkt.

Och hur skönt känns te det då? HELT JÄVLA UNDERBART! 4 fucking jävla år har jag sått ut med skiten och det blir bara värre och värre tillslut mår man skit dåligt själv... Så nej tack!


Jag är så jäkla lycklig att jag hade hoppat runt som en tok om jag inte var så förbaskat trött!


Så vad jag jag fixat idag då?
-Sakt upp mig - slutar i månads skiftet till maj
-Fixat uska till hösten, ska bli kul!
-Samt ett nytt jobb:)


Lycka <3


Nyss kommit hem med helmer från en promenad - klickade in "snurra" för em. maten. Nu ska vi bara slappa och bara vara. Tror jag... Är rugget sugen på att gå och sola en sväng - om jag orkar...Och nej det komme rjag inte orka - överkörd ödla är jag just nu - död/trött you name it!


Och nej den övre texten är inget april skämt.



Dagens april skämt som jag skickade ut på sms till olika människor :)

Du vill inte ha en valp?
Helmer har tjuvparat den lilla
rottis tiken i porten breve igår.
Jäkla hund!



Jag trodde faktisk att folk hade lärt sig vid detta laget att jag älskar april skämt! Speciellt Frida - dock vart hon jätte glad så nu hatar hon mig att Helmer inte ska bli pappa, men gud så roligt jag hade! Hahaha!


April april!



Detta är en hund som är äckligt lik min! Denna tik är ett syskon till H:s pappa:) På bilden 2 år

Hur lik Helmer är hon inte??? Jag tycker dom är as lika:) Dock har Helmer inte lika runda kinder ÄN men ändå :)


-Tjing




Bara en sak till!

Varför regerar folk när man tar i hunden fysiskt och korrigerar hunden? Helmer har blivit nså jäkla duktig sen jag började med det! Stolt matte- men åter till frågan..

Men VARFÖR kollar inte folk lika mkt när det sätts på riktiga stryk kedjor med metall länkar och grimmor osv...? Skrikande ägare som brutalt rycker i dessa kedjor och grimmor (inte alla som gör det, men många)


Är det för att vi är mera vana att se ngn gå och rycka i det en kedja som rasslar till - stryper åt - gör illa.
Och vi reagerar när ngn lungt bara korrigerar hunden genom att fysisk kontakt? Som varken gör ont eller är skrämmande - utan enbart visar på dens egna språk och härmar hur tiken hade gjort. Samt ger hunden en lugnande effekt - lugnande energi



Jag försatår inte...

Kommentarer
Postat av: moa

va spännande! :)

2011-04-01 @ 21:49:00
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Visst är det skönt att säga upp sig från et jobb som känns skit, jag känner igen mig! :D Det känns verkligen som man svävar på moln sen. Vad ska du pyssla med nu istället då?



Sv: Tack för din härliga kommentar i min blogg!

2011-04-08 @ 07:07:21
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0