Sista tränings passet för två veckor framåt!

HELVETES JÄKLA SKIT!!!! VA BRA HAN GICK!!!! (Kunde det inte gått skitdåligt så att jag INTE vill träna ngt på 2 veckor??)

Varför varför varför??? Körde lite lydnad ute på gräsmattan.

Tränade inkallning och sen i mitten av inkallningen "LIGG". Sen in till fot och Jäkla hund va bra det gick :D
Och vänter svängarna börjar bli riktigt fina nu:) Även backning vid fot - ibörjan vart han lite stressad och backade för fort men sen så!
Fot: Sakta,halt,vanlig gång - spring - vanlig gång och halt. WIIIHOO! Ibland blir man så himla stolt över sin hund. Min 9 månaders bebis:) (snart 10! månader) Och ögon kontakten var magisk! :)

Visst att träning är skit kul - men det roligaste är nog att se när hunden "Hajjar" vad som ska göras och dragkampen och all lek. HUND ÄR KUL! :D



Tränade upp kvällsmaten plus några köttbullar som jag blandade i så tränade säker 35 minuter kvalitéts tid - vart ju självklart lite lek och dragkamp plus vilopauser emellan. Var ute runt 50 minuter.



Koncentrerad - Fokus - Propellersvans - Glädje får stå för detta träningspass!

GUD va jag skryter om min prins idag:) Men man blir så glad när alla bitar faller på plats:)

Nästan som han visste att det var "sitsta" riktiga träningspasset på två veckor. I morgon är det kastrering som gäller. Och vad vi ska träna på då ska jag luska lite på - kanske att greppa och hålla kvar apportbocken?

han får inte springa - hoppa på två veckor. Bara gå i koppel. Och med denna arbetsnarkoman kommer jag få jobba arslet av mig att aktivera hjärnan på:) Annars kommer ni få följa en blogg om en hund som tuggar sönder lägenheten;) och tro mig - aktiveras han inte utav mig så hittar han på satyg på egenhand! haha!


Har ni nå bra förslag på "lugn" (helst klicker) övning?



Min lille plutt:)

Kommentarer
Postat av: moa

åhh go helmer, va synd att du inte filmade!! det hade jag gärna sett, finns inget härligare än hundar som älskar att jobba :) så härligt!!



HAHA du kan få låna viggo ett tag och lära honom sånt där! Jag kan titta åt andra hållet om du kidnappar honom, men jag nappar tillbaka honom när det börjar bli tomt ;)

2011-04-14 @ 20:59:04
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0