Kamp hundar!!!!

Om du har en farlig kamp hund hemma så tänk på att ALDRIG lämna denna farliga ras hemma med barnen utan uppsikt.


Lär av andras misstag - scrolla längre ner för den att se bild. Känsliga läsare bör tänka sig för...































Döm ej hunden efter håret!
Dessa farliga "kamp hundar" är inte farligare än andra hundar. En hund i en elak människas händer kan göra vilken hund som helst till "mördar maskin".

Om vi tex möter en liten toy pudel som gör utfall så är det inte många som höjer på ögonbrynet - MEN möter vi en rottis som morrar till då går folk genast in i "Kamp hunds tankarna". Oftast.


Men vilken hund är värst av dem då? Den som gjorde ut fall eller den som morrade?


Oavsett vad ni svarar på den frågan så måste vi alla vara eniga om att det är INTE rasen som är elak/aggressiv utan det är ägaren och dess situation det beror på. Sluta skyll på raserna!


Kan oxå tillägga att jag har blivit hundbiten ett par gånger. Gissa vilken ras? Jo Golden Retriver! Har inget emot rasen då jag gick emellan min döva hund som inte hörde den andra hundens morr. Men vem hoppar inte emellan när sin bästa vän är i "fara"?


Vilken ras tycker du är minst lämplig att ava på? Varför?





Kommentarer
Postat av: moa

sv: HAHA du är för rolig ;)



ja du, du har ju helt rätt där.

2011-02-11 @ 15:53:41
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Kärve

Hehe, ja min lilla kamphund är ju så otroligt farlig ;)



Det är bara sjukt hur folk tänker när det gäller hundraser..

2011-02-12 @ 09:20:30
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: moa

hihi ja jag funderade på det själv 8) Men nu var det ju jag som tjatat om att åka skidor, så jag fick bita ihop xD



jaa du hans päls... han ser ut som en boll! ett ända ruffs, pälsen står åt alla håll :/ Men när han är nyfriserad, då är han snygg! :D

2011-02-12 @ 13:53:07
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0