Mattes fina fina hjärta <3

Helmer är som ni vet med på mitt jobb då och då. Och som personlig assistent kan det vara väldigt tufft att jobba i vissa perioder.


Att ta med Helmer som naturligt glädjer och stärker människor (alla djur har den egenskapen) är en underbar gåva. Speciellt för mig, han underlättar mitt jobb ngt otroligt. Och ibland dyker dessa guld stunder upp - när han lugnar ner människor genom att bara sitta och finnas där för dem. Han motiverar självmant till träning (lek för honom men träning för den sjuke). Han är en clown och ger många skratt när han sätter igång och latschar. Han lugnar ner genom att lägga sig brevid människor.
Och bland bara finns och lyssna - utan att kräva ngt tillbaka

Men framför allt när man jobbar med hund inom vården så är det dom där leendena på de sjuka som han lockar fram som värmer mest. Att han är efterfrågad "När kommer helmer? Ta med honom snart, saknar honom!" sånt är roligt och då vet man att dom gör nytta.


Och detta har djuren Naturligt! Vissa saker som jag har svårt att motivera på ett lekfullt sätt utan att det ska bli barnsligt har Helmer en stooor fördel. Han bara gör saker - med viss ledning från mig vid nya moment. Men för det mesta så sköter han det själv utan problem.

En stor fördel och hans största egenskap är att han älskar människor och närhet - vilket oxå har varit ett "problem" att få honom att ta det lugnt när man hälsar. Man behöver inte krypa ur skinnet för att man blir så lycklig! :) haha



Nästa vecka ska jag och helmer börja träna ihop med två andra - var av en av dem är en stor tillgång i min träning med hund. Otrolig människa att hjälpa och visa hur jag ska "hjälpa" helmer att förstå vad jag vill. Mjukt tränings sett - och saker får ta tid. Jag ser verkligen upp till henne och hennes hanhund som är en SUPER HUND!
Är otroligt motiverad! Sen ska vi lägga upp plan att vissa gånger vi tränar så får deras barn vara med som ströning (helmer älskar barn!) sen bjuder vi in mass ahundkompisar ngn annan gång och tränar med det. Ska bli sjukt kul att få riktiga träningskompisar att träna och byta erfarenheter med.



Oj vilket långt inägg - skulle bara skriva att helmer skött sig utmärkt på jobbet idag egentligen. men tangenterna bara rinner iväg!!!


Lite frågor till er bästa läsare :)

1. Har du ngt "guld minne" då djuret har muntrat upp/motiverat dig/ngn annan?

2. Om du har ett eget djur, vad är dess bästa egenskap? Positivt/negativt med den egenskapen.



Tänk att du varit så liten <3 Och tänk vilken Lycka du är för oss - alla dina underbara egenskaper som jag inte hade ngn aning om när vi hälsade på dig när du var 5 veckor stor. För dig går jag genom eld och vatten <3



-Tjing!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har många minnen. Brutus som vaka när jag sluta andas. Katina som vägrar att bli tränsad, när jag hade högt blodtryck och puls. Sidan kan bli lång. Djur är medicin för själen.

2011-02-18 @ 20:05:12
Postat av: Tessan

Där satt pricken över i:et. Djur är medicin för själen :)

2011-02-19 @ 19:58:53
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Kärves design och foto

Cheyenne tröstar alltid mig, när jag känner mig nere så lägger hon alltid hvuudet i mitt knä eller nån annanstans på min kropp. Cheyennes bästa egenskap är att hon är snäll mot allt och alla, hon respekterar djur och människor som inte vill ha nåt med henne att göra.

2011-02-20 @ 09:24:56
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va mysigt att de frågar efter Helmer! :) Det är så roligt när hundarna får fylla en funktion.



Så söt bild på bäbis Helmer <3

2011-02-21 @ 11:17:52
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0