Oj oj oj va tiden går!

För några dagar sedan blev "lilla" Helmer 8 månader!

Jag letar fortfarande efter "stop och väx knappen" - men nä han växer på för fullt! :)

Och könsmognaden då? träffade ännu en löptik för några dagar sedan och "Va nej, sluta tryck upp arselt i ansiktet på mig sa Helmer"

Kissfläckar börjar bli intressant dock, men vill inte ha en hund som enbart står och slafsar urin på promenader så kommandot "Nu går vi" börjar präglas rejält! :)

Huvudet på H börjar bli bredare - ser mer och mer ut som en kille och det valpiga försvinner nog snart inom kort. Dock frågar många om det är en labbe, ehh nä?


Den 15 april så blir det kastrering - innan sommaren. Skönt för han älskar ju att duscha så bada blir nog hans grej! :)



Jag har börjat lintränat Helmer - han kan vara lös men inne i stan så vågar jag inte släppa honom.Skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända ngt. Och snart i april så kommer hund förbudet in att dom får vara lösa. Stanna och Vänta börjar oxå sitta som smäck!

Jag är helt slut i huvudet efter lintränings promenaderna! Ligga steget före - hålla koll på allt - hålla koll på H. Men jag gillar idén att träna med lina och att hunden får faktiskt mera frihet än att få gå i koppel enbart. Så om några år kanske han kan gå lös för jämnan! Mitt mål!




Stackars lilla Helmer, igår åt jag en dålig avocado (måste ha varit den) Jag mådde skit och sen sprang jag till toa och spydde upp hela sk*ten. Helmer studsade/skällde och vart livrädd. Han satt och verkligen tröck allt han kunde emot min rygg när jag satt på knä över toan. Lämnade inte min sida förän husse kom hem. Lilla Hjärtat <3







Planering inför våran nalkas - måste sätta mig ner och skriva om det oxå.

8 månader och vårat största problem är att inte valla löv! Ligger dom stilla så stirar han bara flyger dom iväg så biter han till dem. Så antingen blir det att förbuda detta eller lära honom valla löv på kommando? Skulle faktiskt vara lite kul med en löv vallare - bara det inte utlöser massa stress. Sånt gillar jag inte.

-Tjing


Kommentarer
Postat av: moa

sv. haha ja jag antar att man kan se på det med humor :P oftast tycker man ju bara han är elak! xD

2011-03-01 @ 12:36:59
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0