Helmers tankar ...

Vi gick till "våran privata" träningsplan - Nä det är kommunens parkering till bibloteket i köping. Men den är perfekt! För den är upplyst, ALLTID plogad och grusad så därför tränar vi där:) Samt att det är folk som åker iväg i sina bilar samt hundar som går förbi som störing. PERFEKT het enkelt!

Och hur gick träningen då? KANON! Vi körde sittande under gång - jag testade en liggande under gång och det funkade bra det oxå! Lilla pojken:) Samt tränade vi svängar. Det jag märkte var att han faller utåt ifrån mig vid rak gång fot. MITT FEL! Jag lutar mig lite åt hans håll och därför gör han det - man ska vara kritisk mot sig sjäv när ngt inte funkar:)


När vi sen skulle ta en varva ner promenad så mötte vi en liten Perrinér valp (stavas det så?) den var 13 veckor och Helmer visste inte hur man skulle leka med en sån ;S Hahaha

-Ska man slå på den med tassen?
-Skälla på den?
-Bita på den?



Nej nej eftersom valpen var typ lika stor som helmers huvud så lägger han sig ner på rygg och leker med den. Hahaha den där lilla trodde han hade bråttat ner helmer helt själv och var super nöjd! :) Sen lärde "Hemme" att man kan äta snö - mumms sa valpis! Fruktansvärt söt valp, såg ut som en nallebjörn!

Så kul hur dom löser sånt där själv så de kommer i jämn höjd och kan leka - dock kan jag säga att Helmer var super cool och lugn medans den andra flög och for - så som Helmer annars är hahaha:)



Helmer blir snart 7 månader - när ska han börja lyfta på benet när han kissar? :S Brutus började ju lyfta redan vid 5 månader...Dock är var han ju en liten hund ras... Men ändå?



-TJING

Kommentarer
Postat av: Mamma

hi hi kommer nog se skitkul när han ska lyfta på benet. Har ju inte riktig koll på sina bakben jue. Hoppas du har kameran i beredskap då.

Kram Mamma

2011-01-18 @ 21:49:29
Postat av: Kärve

Mamma sålde sin hund när han va två år och då hade han fortfarande inte börjat lyfta på benet om han inte var tvungen när det stod träd ivägen där han skulle kissa, men även Cheyenne lyfter på benet när något som trädd eller liknande är i vägen :)

2011-01-19 @ 01:15:41
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hahaha ja eller hur! fast liite drygt att ta med mig kameran varje dag på alla promenader :P

2011-01-19 @ 07:27:34
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Gud va stor och stillig han blivit :) Det låter som ni tränar inför Rallylydnad?! ;D



Golden brukar mogna ganska sent, och hanar börjar ungefär lyfta på benen i samma veva som tikarna börja löpa och Lova löpte första gången när hon var 11 månader :) Men det är ju indivuduellt men någon gång mellan 8 - 12 måander skulle jag tro.

2011-01-19 @ 09:13:43
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: moa

åh han är så fin, han ser så klok ut :)



haha viggo lyfter fortfarande inte på benet :P När han kastrerades vid 9 månader hade han precis börjat lyfta, men efter kastreringen slutade han igen :P nu lyfter han bara ibland

2011-01-19 @ 13:36:19
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Postat av: Kärve

Sv: Jag förstod inte riktigt vad du skrev, haha..Du får gärna förklara dig :P

2011-01-20 @ 12:18:52
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: moa

åhh jag vill så grna ha!! och nu när jg blev erbjuden att tinga, gissa om de kryper i mig :S Måste övertala mamma...



Både viggo och dobby är kastrerade som små (vigg 9 månader och dobby 6 månader) och jag kan nog inte säga att jag tycker nån av dom blev slö och tråkig. det är ju svårt att säga eftersom dom mognar med åldern också! Men jag tycker dom är som normala hundar (eller ja, nästan iaf :P) och absolut inte slöa. Möjligen mer vuxna och samlade, men det har säkert mer med åldern att göra.. :P Det enda som hände med viggo var att han slutade jucka xD

2011-01-20 @ 19:15:09
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0