Långlina och önskningar

Tog nyss en lite längre tränings promenad med långlinan! Innan vi började gå så höll jag tummarna för massor av störningsmoment!

Och det fick vi! :D Joggare som var ute och sprang med sina hundar - glada tanter som ropar på "gulle hunden" - gående med hundar - barn som tjoar och skriker och åker pulka - osv osv...


Nu är jag heeelt slut i huvudet! Tänk va "lat" man blir med vanligt koppel. Ja men altså om hunden nu skulle vilja dra iväg med det vanliga kopplet så blir det ju tvärstop! Men med lina då är ju inte det poängen "Hunden ska vara lös men ha en säkerhetslina". Och det kräver otroligt mkt mer av mig - roligt och krävande på ett bra sett:) Jag MÅSTE vara skit rolig ...

Tanterna kollade väl lite snett när helmer var på väg emot dom när dom lockade och sen "Nä matte är kanske roligare" och jag hoppade, tjoade, brottades med helmer som belöning när han kom till mit istället i full galopp!! Och oj va roligt Helmer hade :) hahaha!

Vi har mkt att träna på men oj va kul det är!

En stund så vart helmer totalt ointresserad - ofokuserad. Jag hittade en snöhög och började leka som en tok (en som nyss rumt från psyket) och vipps så var det problemet som bortblåst. :) Kan ju tillägga att jag hade muta med mig oxå ut, köttbullar och korv ;)





Åh det är sååå roligt med massa problem som man måste lösa! :D Typ som sudoku! Haha





-TJING




Nej nu vart jag hungrig



Denna bild är från ibörjan på december


och denna från förra månaden...



Har hans öron krympt eller börjar hans huvud äntligen växa i öronen? ;)
Samt att "knölen" bak på skallbenet börjar försvinna...Och bakbenen åker inte ut åt sidorna heller på samma sett längre heller...Mkt som händer utan att man tänker på´t! :)



Edit: Helmers fina läderkoppel på bild ett kom ut den bakrevägen på julafton (tur i oturen hade han lämnat delen med karbinhaken och bara ätit upp handtaget plus en bit till). Ngn hade tråkigt när husse och matte åkte och handlade.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Det där skulle med långlina skulle jag villja prova på Cheyenne :P Men hur har man linan? Ska den va hängande och släpa i backen så hunden verkligen känner sig fri?

2011-03-03 @ 09:59:41
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va dutiga ni är som är ute och jobbar med lina. Det borde jag också göra min junior, borde! ;)



Sv: Har inte anmält oss till terapihund. Tänkte vänta tills hon blir lite äldre. Har föresten svart på ditt mejl, men vet inte om det kom fram?

2011-03-03 @ 11:32:58
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0