Gullefjun!

Ni som följt min blogg under en längre tid vet att jag har ngn förbannelse över att hitta bortsprungna djur och utkastade djur...

Denna hittade jag och Helmer igår ute på stora ringvägen


En trött, hungrig och till tuffsad liten undulat kille. Han somnade i jackärmen på vägen hem till oss... Ringer sambon och han blir inte ens förvånad över tat det denna gång var en undulat vi hittat. (Och att jag höll på att bli på körd när jag sprang ut i vägen för att rädda den lilla parveln var han inte heller förvånad över :S )

Nu finns han registrerad hos polisen så om ägaren ringer så kan han komma hem igen. Om inte dom ringer och tills vidare så flyttar han till ett fågelparadis! :) Med massor av andra fåglar där det finns uteburar och inne burar, dock får Gullefjun sitta i egen bur tills han har aklimatiserat sig.



Idag var han mkt piggare och man ser nästan på honom vad lite mat, vatten och omtanke gjort med honom :)

Pigg som en mört i dag :) Satt på min hårtofs medans jag kollade på tv, han är otroligt tam verkligen. Sen tyckte han att min tröja var nopprig så dom har han fixat bort ;) Gulle <3
Aldrig träffat en sådan kärvänlig fågel i hela mitt liv! Han är inte ett dugg rädd för varken Helmer eller katten, dock får katten bara kolla på honom genom buren vid uppsikt - en katt kan man nog inte lita på med deras instinkter.
Han fick även flygträna lite då jag tycker synd om honom att få sitta i katt transport buren. Men han vill ju hellre mysa än flyga, men han kan ivf så då är väl vingarna okej?



Vill du läsa om förra årets borttappade djur?  Kolla HÄR Långhårig hamster.


Nej nu ska jag ut och träna hund var planen, klickern och gott godis, idag blire inte bakbenskontroll - måste variera:)




Kommentarer
Postat av: moa

neee va söt! o va kul med en så tam mysig fågel.

2011-10-16 @ 23:10:11
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0