Smått panik

... för nålar och blod prov och kunna sätta en kateter. DET trodde jag att jag skulle slippa som undersköterska :/ Men jag hade helt fel, i trean så har vi ju inriktning och eftersom jag vill jobba på Akuten så går jag inriktning sjukhus.

Åh paniken kommer krypandes... Vad har jag gett mig in på? Jag är livrädd att bli stucken själv, pga att dom alltid missar så dom måste ta blodprov ur händerna (dom sätter uppe på handen och det gör SK*T ont! )

Men jag vägrar byta inriktning, akuten vill  jag till! I fullt ös och stress jobbar jag som bäst och är mest koncentrerad :) Hoppas bara att jag kommer över nål fobin. Men det ska jag! Tänk att få jobba på ett ställe där man är med och räddar liv och stöttar människor när dom kanske upplever det värsta i sitt liv. Självklart förekommer döden oxå, men inte lika mkt som på äldreboende, där är det ju det ända dom väntar på. Dom är bra dom oxå att dom finns, men jag vill för mkt för att kunna jobba där i flera år.


Det var en chihuahua som kommit lös här inne i Köping, han var borta i en vecka, i går kom han hem till sin första ägare som bor 1 mil utanför Köping! Kan ni fatta? Hunden hittade hem :D Helt underbart, dom är helt otroliga djuren och följer sin magkänsla bättre än vi :) Är så glad för ägaren att äntligen få hem sin lilla, tänk dig va många sömnlösa nätter hon måste ha haft. Charlie som han heter måste nog vara en kanon spår hund!



Nu ska jag ut och träna H! Vi fortsätter med bakbenskontroll, det börjar lossna nu! :D

Vi fortsätter även på att träna på Höger och Vänster Helmer går före mig, det är perfekt att använda när vi är och vandrar och massa leder korsar varandra. Höger sitter bäst, men vänster kommer nog snart :)



I vinter ska jag köpa mig ett par skidor, och nu har jag fått tag på en riktig dragsele till H! :D En som går med band kors och tvärs över hela ryggen och som dom verkligen kan arbeta i, njae inte allt för billig var den ;) Men ska det va så ska det! Och perfekt träning för H och mig :) ...lite skönt i uppförsbackarna  att få drag hjälp ;)



Åh sen kunde jag inte hålla mig, jag har köpt ett nytt Hurrta vinter täcke ;) Hundshopoholic är jag! jag köpte ett i rött, trots att H är kille... men gör ingen!



Juste, Husse är och jagar älg, så till helgen får vi hem Älgklövar oxå. Om ngn vill ha en så hojta till:) Jag behöver inte 8 st själv :) Jag tänkte försöka få tag på lite älghår och som man kan droppa i spåret (vid "skott platsen" i början på spåret)


Oj va mkt text, orkade ni läsa allt?


Flock djur! :D ...(i know, mina strumpor är världens "snyggaste" ;) )


-Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Weeey, vi tar gärna emot alla klövar vi kan få :) Och även andra döda saker, moahhaha! :D



Roligt att läsa att bakdelskontrollen går bra. Kommer ni och tränar på fredag?



Ang trim så kan jag i princip närsomhelst egentligen. Så hojta till när du vill ha hjälp. :)

2011-10-13 @ 11:58:17
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0