Apport

Paus mellan läxor, prov osv osv osv. Skola med andra ord så har jag börjat smått med apporten.


Vi börjar från grunden, för skulle jag kasta ut en apport så skulle han BARA leka med den. Hämtlekar kan han ju både i vatten och på land men det är inte det jag är ute efter. Utan riktig apport. Utan massa kast och en extra sväng (Han kastar alltid med saker upp i luften som han leker med)

Utan nu äre från scratch! apport (Håll) gå 1-2 steg och avlämna! (idag körde vi 3 steg) Fungerar kanon bra faktiskt, han kastade den en gång och jag sa inget utan jag tog apporten och la den i skåpet och gick därifrån, tror ni han gjorde om det flera gånger?
Såg riktigt snopen ut! Men det hade effekt :)
Han tar inte apporten så hårt heller, eller tuggar på den som han gör med allt annat så matte är förvånad.

Ngn som lär in på annat sätt? Hittade denna metod på ngn kennel sida om jag kommer ihåg rätt. men det finns säkert 1000o olika sätt att lära in :)

Känns som när han var valp, han orkar max 4-5 minuter.


Är bra att börja med ngt helt nytt då min hjärna behöver tänka på allt annat än skola. Är så jäkla less på den just nu så fy 17. Snart praktik de andra går 4 veckor och jag validerar så blir 2-5 dagar bara på platsen (validerar då jag har mkt erfarenhet sen innan)


Nu väntar vi på att husse kollat klart på fotbollen sen blir långpromenad för oss alla tre :) Rensa huvudet behövs!





Kommentarer
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Va rolgit att det funkar! :)



Något annat effefktiv är att lära in apporteringen med hjälp av handtarget. Här är hur jag tränade in avlämningarna med Lystra: http://www.youtube.com/watch?v=_z9e9GVKH78

2012-02-23 @ 09:19:52
URL: http://goldendays.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0